Tarabus & Trunkát

Tarabus & Trunkát Tarabus & Trunkát Tarabus & Trunkát Tarabus & Trunkát Tarabus & Trunkát Tarabus & Trunkát Tarabus & Trunkát Tarabus & Trunkát

Poslední novinky

Rok 2017

Rok 2016

Rok 2015

Rok 2014

Rok 2013

Rok 2012

Rok 2011

Rok 2010

Rok 2009

Rok 2008

Chcete-li dostávat e-mailem novinky týkající se webu a týmu Tarabus&Trunkát, vyplňte prosím Vaši e-mailovou adresu:


Novinky

T&T ve Valais: I malý útes může potopit skvělou loď (+video)

Svoji pouť letošním evropským šampionátem pokračovali Jaromír Tarabus a Daniel Trunkát na Rallye International du Valais ve švýcarských alpách. Po jinak bezproblémovém průběhu pro ně měla horská soutěž jedoucí se na tratích s extrémním převýšením smolný závěr v podobě menší havárie.

„Švýcarský podnik je rally mnoha tváří. Rychlostní zkoušky jsou okořeněné vším, co si člověk může představit. Je zde vše od úseků s bezpočtem serpentin, přes úzké klikaté pasáže zaříznuté ve skále a široké rychlé asfalty, až po úzké a technické šotolinové úseky. Raritou je pětisetmetrová rovinka v tunelu na jedné z rychlostních zkoušek,“ popisuje dojmy ze seznamovacích jízd Jaromír Tarabus, a pokračuje: „Do soutěže jsme vstoupili pátým časem na shakedownu, což pro nás po výběru startovní pozice znamenalo šesté místo v pořadí. První pozice byla dlouho volná, nikomu se do ní vzhledem k předchozímu sněžení a mrazu nechtělo. Nakonec jí zvolil odvážně Bruno Magalhães. To se mu ovšem vzápětí vymstilo, když hned za startem RZ1 uklouzl do skály na vlhkém oslizlém úseku. My ostatní už jsme tam pak jeli opatrně. Všechny tři rychlostní zkoušky úvodního dne jsme projeli bez problémů a těšili se náročnější páteční a sobotní etapy.“ Po první etapě drželi Jaromír Tarabus a Daniel Trunkát 9. pozici v absolutním pořadí.

„I nejdelší páteční etapu se nám podařilo zajet bez komplikací a větších chyb, i když náš odstup od první osmičky se postupně navyšoval. Letos jsou na zahraničních soutěžích takovými našimi nejbližšími soupeři Robert Consani s Maximem Vilmotem. Zatímco ve čtvrtek se nám s nimi ještě jakž takž dařilo držet krok, v pátek navýšili tempo a začali se nám nekompromisně vzdalovat. Bylo vidět, že jsou zde téměř doma a umí na tomto typu asfaltových tratí jezdit. Velmi zajímavá a krásná byla sobotní RZ Nendaz, na které se objevilo snad úplně všechno: extrémně kluzké asfalty, brod, šotolinové úseky, serpentiny i sjezd na širokém asfaltu a vše je zakončené různorodými pasážemi ve vinicích. Vzhledem k chladnému počasí a vlhkým místům na trati jsme jezdili spíše na měkčích pneu, ovšem ty zase velmi trpěly na dlouhých rychlostních zkouškách. Nejvíce se projevilo na nejdelší dvaatřiceti kilometrové RZ Les Cols, v jejíž druhé polovině byl dlouhý těžký sjezd na suchém asfaltu a pak ještě následovaly rychlé úseky ve vinicích. Stejně tak dostávají neskutečně zabrat brzdy a na konci rychlostních zkoušek musí člověk ve sjezdech počítat s tím, že výkon pneumatik ani brzd už není zcela optimální,“ vypočítává specifika alpské soutěže pilot posádky, která držela i po druhé etapě při stále 9. příčku.

V závěrečné třetí etapě se v dopolední sekci Jaromírovi a Danielovi nejvíce podařila RZ 13 Bruson, kde obsadili 6. příčku v čase srovnatelném továrními škodovkami. Právě druhý průjezd této rychlostní zkoušky se však stal posádce hned krátce po svém startu osudným: „V tréninku jsme si nevšimli zarostlého kusu skály na vnitřním břehu jedné zatáčky, ke kterému se zároveň během prvního průjezdu RZ vyjela stopa. Zahnuli jsme za břeh, trefili tento kus skály a ta nás i přes poměrně malou rychlost vykopla dolů ven z trati, bez šance rychlého návratu zpět. Po chvíli jsme si všimli, že by se teoreticky dalo sjet dolů po louce na jinou cestu a pokusit se vrátit, ale bylo to přes další břehy a už jsme měli ztrátu několika minut, takže jsme se rozhodli neriskovat větší poškození vozu a odstoupit. Mrzí nás ztráta několika bodů, které bychom si v případě dokončení soutěže vyjeli, přece jenom by se nám letos nějaké další hodily. Nyní tedy zbývá se řádně se připravit na následující legendární korsickou rallye. Pevně věřím, že nám tam podaří dojet do cíle a poprat se o poslední letošní body.“

Daniel Trunkát: „Jak už to u nás letos bývá, tak i na Rally du Valais jsme byli poprvé a neměli s tímto typem tratí zkušenosti. Z předchozího průběhu sezony a při silné evropské konkurenci bylo zřejmé, že za těchto okolností budeme rádi, pokud budeme na hranici první desítky bojovat o body. Před soutěží nás i ostatní znervózněly sněhové přeháňky, ovšem kromě zmíněného incidentu Bruna Magalhãese a zrušení části RZ2 kvůli napadnutému sněhu už do výsledků počasí dále nepromlouvalo a bylo stabilní. Také auto fungovalo díky Kresta racingu na výbornou, což je zejména zde v evropském šampionátu podmínka pro jakýkoliv slušný výsledek.“ Spolujezdec a manažer týmu v jedné osobě nemůže vynechat ani smolný závěr švýcarského podniku: „V poslední sekci soutěže nám rally opět ukázalo svoji nevyzpytatelnost, když nás malá chybka poslala ven. Autu v podstatě nic není, bohužel se ale nedalo dostat zpět na trať. V rozpisu jsme poznámku o čnějícím okraji skály neměli, ale na druhou stranu takových zatáček, kde by se mohlo stát něco podobného, zde bylo nepočítaně. Již v prvním průjezdu na našem místě stejně opustil trať také účastník juniorského šampionátu Chris Ingram. Incident beru to jako průvodní jev naší letošní účednické sezony v ERC. Rally vždy končí až na rampě a letos nám chybí v klíčových momentech trochu více štěstí. Důležité ale je, že víme, jaký máme pro evropský šampionát potenciál.“

Na video osudné malé havárie se můžete podívat na následujícím videu:

Na týmovém facebookovém profilu Tarabus a Trunkát Rally team naleznete komentovanou fotoreportáž z této smolné rychlostní zkoušky: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.843154039061978.1073741887.119127594797963&type=1

Jaký bude pro dvojici „T&T“ závěr sezony, to se dozvíme již v závěru příštího týdne, kdy startuje sedmapadesátý ročník slavné rallye Tour de Corse.


Copyright © 2008 Tarabus & Trunkát. All Rights Reserved.
Created by B2 and Studio DESTINY