Tarabus & Trunkát

Tarabus & Trunkát Tarabus & Trunkát Tarabus & Trunkát Tarabus & Trunkát Tarabus & Trunkát Tarabus & Trunkát Tarabus & Trunkát Tarabus & Trunkát

Poslední novinky

Rok 2017

Rok 2016

Rok 2015

Rok 2014

Rok 2013

Rok 2012

Rok 2011

Rok 2010

Rok 2009

Rok 2008

Chcete-li dostávat e-mailem novinky týkající se webu a týmu Tarabus&Trunkát, vyplňte prosím Vaši e-mailovou adresu:


Novinky

Na Rallye Šumava se rozhodovalo stejně jako na hokeji

Dvakrát se v našich nejvyšších republikových šampionátech o uplynulém víkendu rozhodovalo mezi Zlínem a Plzní. V obou případech padlo těsné rozhodnutí až v závěrečných chvílích utkání, a v obou případech to bylo ve prospěch plzeňských týmů. Bavíme se samozřejmě o ledním hokeji a automobilové rallye, konkrétně o souboji zlínské posádky Jaromír Tarabus – Daniel Trunkát s plzeňskou posádkou Václav Pech – Petr Uhel na Rallye Šumava Klatovy.

Jejich vyrovnaný dvoudenní souboj byl jednoznačně ústředním tématem letošního ročníku nejstarší české soutěže. Předznamenal jej už tradiční Klatovský okruh. Zde obsadili Jaromír Tarabus s Danielem Trunkátem druhé místo za Pechem s Uhlem o pouhou jednu sekundu. Hned na druhé rychlostní zkoušce se však situace obrátila a dvojici „T&T” se podařilo dostat se o necelou sekundu do vedení. První významnější rozdíl přinesl až průjezd populárním Korábem, kde se posádce nezadařil závěrečný kluzký sjezd serpentinami do Kdyně. Širokými smyky sice bavila diváky, ale výsledkem byla bezmála pětisekundová ztráta na Mini Cooper Václava Pecha před noční částí soutěže. Tuto ztrátu se podařilo hned na následující RZ 5 Svrčovec téměr smazat a podařilo se zvítězit i při druhém průjezdu Korábu. Výsledkem byla téměř nerozhodná situace po první etapě. Mrzely pouze nedosažené bonusové body za první místo v etapě, ke kterým chybělo přesně půl sekundy.

Sobotní dopoledne se neslo ve znamení neustávajícího deště, útoku Václava Pecha a následného protiútoku Jaromíra Tarabuse na těžké, horské a lehce mlhavé rychlostní zkoušce přes Lštění. Ta sebou posádce přinesla i největší krizový moment soutěže při brzdění z maximální rychlosti v úzké lesní pasáži. Situace však dobře dopadla a podařilo se zde ztrátu snížit z původních dvanácti na šest a půl sekundy. „Deštivé podmínky byly stálé a tedy pro všechny stejné, což bylo i z hlediska té čistě sportovní stránky určitě dobře,“ poznamenává k průběhu soutěže Jaromír Tarabus.

V prvních dvou rychlostních zkouškách se sice podařilo Václavu Pechovi navýšit náskok na celkových dvanáct sekund, i to ovšem nechávalo situaci stále otevřenou. Zrušení předposlední RZ z důvodu oleje na trati pak bohužel šanci na zvrácení vývoje redukovalo na poslední RZ, což byl druhý průjezd přes Lštění. Zde se dvojici Tarabus-Trunkát sice podařilo zaútočit ještě razantněji, než při prvním průjezdu a zvítězit o celých devět sekund, ale Pechovi s Uhlem tak v cíli zbylo ještě 3,8 sekundy k dobru. U T&T se tak mísí příjemné pocity z velmi pěkného souboje se zklamáním z uniklého vítězství. „Již před soutěží jsme jasně chtěli bojovat o vítězství, i vzhledem k letošní nižší konkurenci než v minulých letech. To se nám od začátku až do konce soutěže splnilo. Těmi šťastnějšími byli tentokrát Vašek s Petrem, z naší strany jim proto patří velká gratulace. Závod jako takový byl krásný, tým i auto fungovalo naprosto perfektně a je super pocit závodit v takovémto zabezpečení. Poklona pořadatelům za to, že se jim i v dnešních obtížných podmínkách podařilo závod, až na nějaké nevýznamné chybičky, připravit a zorganizovat téměř k absolutní spokojenosti,“ hodnotí Dan Trunkát šumavskou soutěž, a pokračuje: „Když se vrátím k nám, tak dlouhé době se nám po celou dobu dobře dařila soutěž na mokru, za což jsme rádi. Na druhou stranu, víme o drobných chybičkách na straně pilota i spolujezdce a budeme pracovat na tom, aby to příště bylo ještě lepší, než na Šumavě.“

„Celá soutěž byla o drobných chybičkách. Velké chyby nikdo z nás neudělal, což je vidět i na výsledcích. Venca udělal těch chybiček zřejmě méně a zaslouženě vyhrál. Věříme, že se nám podaří podobné tempo udržet i do dalších závodů. Děkujeme všem, kteří se podíleli na našem výsledku. A určitě i fanouškům, co nám fandili. Především pak těm u trati, kteří se museli potýkat s podobnou nepřízní počasí, jako na Jänner rally,“ shrnuje Rally Šumava Jaromír Tarabus, a dodává: „Měl bych námět k úvaze o „protikatovacích“ betonech. V pomalých či středně rychlých zatáčkách mají jistě opodstatnění a převažující pozitiva. Ale tentokrát byly umístěny často i v hodně rychlých pasážích, kde se jezdí dejme tomu sto padesát, a kde se přehnané „katovaní“ ani poškození krajnice trakcí vozu nedá očekávat. Zároveň zachytit o beton v této rychlosti je velmi nebezpečné. Za cenu ochrany před poměrně malým rizikem poškození krajnice se zde tedy riskuje velká a neočekávaná havárie, což je myslím k úvaze.“

I přes souboj o vítězství přišla během rally řeč i na jiná témata: „Celý závod jsme si díky přetahované o sekundy opravdu velmi užili. Náš souboj s Vaškem Pechem a Petrem Uhlem měl zajímavý nádech i díky právě probíhajícímu hokejovému finále mezi Plzní a Zlínem, když jsme se navzájem dobírali a hecovali nejenom co se týče rally, ale i hokeje,“ doplňuje atmosféru šumavského soupeření „Mira“ Tarabus. Ve stejném duchu uzavírá s úsměvem i Dan Trunkát, který sice žije v Brně, ale pochází taktéž ze Zlína: „Jisté je, že na rozdíl v hokejového finále se při rally rychlostní zkoušky nastavovat nedají, o trestných nájezdech mezi retardéry ani nemluvě. Takže se bude muset rozhodnout o výsledku vždy nejpozději na poslední rychlostní zkoušce. Rally sezona však na rozdíl hokejové teprve začíná. A ideální by samozřejmě bylo, kdybychom na konci sezony mohli zlínským fanouškům ztrátu hokejového titulu trochu vynahradit.“

Dalším podnikem bude pro posádku tradiční Rallysprint Kopná.


První sraz Fan klubu T&T přinesl i zápis do tabulky rekordů

V neděli 24. března se v motokárové aréně v brněnském Bobycenturu uskutečnil 1. Sraz Fan klubu T&T. Akce se zúčastnily necelé dvě desítky fanoušků a členů týmu, včetně Jaromíra Tarabuse. Hlavním bodem akce byl kromě přátelského setkání také motokárový závod o dosažení co nejlepšího času na jedno kolo.

“Startovní listina” akce bohužel předem přišla o několik účastníků, kteří se museli nedobrovolně “na marodku”. To se bohužel týkalo i Dana Trunkáta, kterému v účasti zabránila komplikovanější chřipka. Dan za sebe však na sraz společně s omluvou poslal dokonce dva zástupce, totiž dceru Kláru a syna Lukáše. Na marodce se pár dní před akcí ocitl i představitel hlavního partnera týmu, společnosti Bruco, Roman Sobotka. Ten však nakonec dorazil, i přes zranění kolene utrpěné před několika dny při skialpinismu.

Po úvodním seznámení a zaevidování přítomných již nic nebránilo vydat se na trať, která byla pro někoho známá, pro někoho nová, každopádně však odpovídající rallyovému duchu srazu. Tedy úzká, uskákaná, nahoru i dolů, zkrátka taková, jak se sluší a patří u rychlostních zkoušek. Každý účastník závodu jel dvě měřené jízdy s tím, že před druhou jízdu si všichni, až na jedno nedopatření, vždy vyměnili káry.

První dvě místa mezi fanoušky obsadili Ondřej Volf (jinak pořadatel při Rally Hustopeče), který byl taktéž nejrychlejší úplně ze všech, a druhé místo brněnský Marek Vanda. Ondřej i Marek již měli trať natrénovanou z minulosti, jak sami poznamenávali, to však nijak nesnižuje jejich pěkné výkony. Rodinu Trunkátových na třetím místem úspěšně reprezentoval junior Lukáš. O mnoho za ním na pátém místě nezaostala ani sestra Klára, která se stala jedinou účastnicí dámského poháru. Ta si vysloužila velkou pochvalu od místního pana provozovatele, který se rozplýval, že takto rychlých holek se vidí málo. A to si pán jinak rozhodně nebral vůči nikomu servítky. I současného třetího absolutně nejrychlejšího muže české rally důrazně a hlasitě napomenul ohledně způsobu užívání motokáry. Když ale pán viděl, že se snažíme a nemáme v úmyslu káry ničit, ale zajíždět dobré časy, sám aktivně přispěchal s užitečnými radami. Mezi Trunkátovi se velkým zlepšením v druhé jízdě vklínil snad nejzasloužilejší T&T fanoušek a tvůrce první týmové vlajky Lukáš Petriska, známý jako Luka De Petris. Nebylo to však zadarmo, když v jednom z posledních kol přehnal své nasazení a v zatáčce za podjezdem čelně atakoval zeď. V důsledku viditelné a bolestivé naraženiny žeber musel odstoupit, ale předchozí kvalitní zajeté časy už mu nikdo vzít nemohl.

Výsledky motokárového závodu aneb 9 nejstatečnějších :-)
   1) Ondřej Volf 0:25:419
       (Jaromír Tarabus 0:25:687)
       (Aleš Holakovský 0:26:216)
   2) Marek Vanda 0:26:290
   3) Lukáš Trunkát 0:26:795
   4) Lukáš Petriska 0:26:933
   5) Klára Trunkátová 0:28:155
   6) Jaromír Juřica 0:29:757
   7) Richard Brázda 0:31:416

Hlavní fotograf: Jan “Kosťa” Kostrhůn (to je také ten, co má na svědomí současný originální design vozu a týmu).

V rolích statečných a podporujících diváků se zúčastnili: Jiřina Cejpková, Martin “Buřt” Bořuta, Filip Juřica, Petra Kašpárková, Petra Tarabusová, Jan Tarabus, Václav Tarabus a Roman Sobotka.

Volné trati po konci oficiálních závodních jízd využil soutěživý Mira Tarabus a předtím, než předal ceny vítězům, vyrazil mimo soutěž ještě jednou na trať. To skončilo nejlepším zajetým časem odpoledne a hlavně zápisem do tabulky rekordů zdejší trati na 13. místě s časem 0:24:798. Tarabus&Trunkát rally team tak v Bobycentru kromě podpisových kartiček zanechal i trvalou stopu v análech, stejně jako je to jeho dobrým zvykem v rallye :-)

Doufáme, že se podaří uskutečnit letos ještě další sraz, kde budou mít šanci se zúčastnit se třeba i ti, kterým to tentokrát okolnosti nedovolily.


Copyright © 2008 Tarabus & Trunkát. All Rights Reserved.
Created by B2 and Studio DESTINY