Tarabus & Trunkát

Tarabus & Trunkát Tarabus & Trunkát Tarabus & Trunkát Tarabus & Trunkát Tarabus & Trunkát Tarabus & Trunkát Tarabus & Trunkát Tarabus & Trunkát

Poslední novinky

Rok 2017

Rok 2016

Rok 2015

Rok 2014

Rok 2013

Rok 2012

Rok 2011

Rok 2010

Rok 2009

Rok 2008

Chcete-li dostávat e-mailem novinky týkající se webu a týmu Tarabus&Trunkát, vyplňte prosím Vaši e-mailovou adresu:


Novinky

TNT ve Vsetíně: Rozlučka s Fiatem dopadla na jedničku

Závěrečná soutěž rallysprintového šampionátu znamenala pro trojici „TNT“, tedy Jaromíra Tarabuse s Igorem Norkem a stejně tak i Daniela Trunkáta, hned několik událostí. Co se týče závodu, tak druhou příčku ve třídě 2 a šestou v absolutní klasifikaci. Co se týče letošní sezony, tak pátou pozici v celkovém hodnocení MČR Sprintrally 2011. A co se týče kariéry, tak závodní rozloučení s vozem Fiat Abarth Grande Punto S2000, který provázel tým i s přestávkou po dlouhé čtyři roky!

Konkurence ve vyšších výkonnostních kategoriích se na tradičních technických tratích Rally Vsetín sešla již tradičně více než silná. Jaromír Tarabus a Igor Norek předvedli na soutěži pěkný a spolehlivý výkon bez jakýchkoliv komplikací. Celkové šesté místo za třemi vozy WRC, jedním Mini S2000 kategorie 1 a rychlým Polákem Grzybem na Peugeotu S2000 tedy znamená rozhodně jeden z nejlepších výsledků letošní sezony. Jaromír Tarabus je s vsetínskou soutěží nadmíru spokojený. „Jsme rádi, že jsme si závod opravdu užili. Od začátku do konce vše fungovalo výborně, samozřejmě až na nějaké jezdecké mini-chybičky. Hezky jsme si zazávodili a tahali se o vteřinky s Honzou Sýkorou a Mirkem Jakešem. Po Honzově chybě už zůstal jen Mirek Jakeš, kterého však na závěrečných rychlostních zkouškách trápila technika.“

Kromě soubojů se soupeři však měl vsetínský start pro Jaromíra Tarabuse i další velký význam. „Je opravdu dost možné, že toto byl konec Fiatu S2000 na českých tratích. Máme tedy velkou radost z toho, že jsme se při rozloučení s Abarthem tak pěkně svezli a užili si ho.“ Na aktuální otázku na celkové hodnocení sezony „Mira“ odpovídá: „Na začátku jsme mířili rozhodně výš, než na celkové páté místo. Nicméně naše sprintová sezona byla taková, jaká byla, včetně většího počtu odstoupení, než by bylo pro lepší výsledek optimální. Na druhou stranu jsme si měli možnost vyzkoušet si i další starty s jinými vozy, se kterými se původně nepočítalo a které se nám většinou vydařily.“

Igor Norek viděl ze sedadla spolujezdce závěrečnou soutěž své první sezony ve voze S2000 také jenom v těch nejsvětlejších barvách. „Od začátku do konce to pro nás byla dobrá soutěž. Před závodem jsem byl zvědav, jak se Mirek opět přeorientuje z Fabie R2 na Fiata S2000. Závod ukázal, že si zvykl rychle a na tratích se podařilo zajet velmi slušný výsledek. Bylo mi smutno, když jsem v UP opouštěl kokpit Abarta, je to parádní auto a jsem hrozně rád, že jsem v něm strávil sezonu. Motor fungoval fantasticky a s podvozkem už jsme se taky skamarádili, prostě jsme si to užili.“ A co pro Igora znamená sezona 2011 celkově? „Co se týče sprintů, byla zde letos opravdu nebývalá konkurence a celá špička jede nesmírně rychle. Od prvních metrů se závodí naplno a stačí, aby vám nesedlo pár kilometrů trati a takzvaně vám „ujede vlak“. Mirek Jakeš, Honza Sýkora, Jan Dohnal, o Valdovi s Odložkou s WRC ani nemluvě, jsou skvělí piloti, které doplňují výborní spolujezdci, a na trati jsou hodně silní soupeři. My jsme dvakrát odstoupili na techniku a jednou havarovali. Problémem byl také handicap s neznalostí většiny tratí. Za další příčinu relativního neúspěchu považuji neustále přesedání z dvoukolky do S2000, což v praxi znamenalo, že než jsme se při zmíněné konkurenci stačili s Fiatem rozjet, už nám soupeři ukazovali záda a na sprintu není čas nic dohánět.“

Tím jsme se dostali k druhé tváři letošní pestré sezony: „Uvedení vozu Škoda Fabia R2 do závodního světa, spolupráce s týmem Impromat motosport Vlastimila Brůzla a při Barumce s Lancerem také týmem Vlastimila Neumanna, to jsou krásné vzpomínky. Rádi bychom za celou sezonu poděkovali všem, kteří s námi spolupracovali, především manažerovi Danovi za obstarání financí, našim partnerům, servisnímu týmu Miroslava Jandíka a také našim rodinám, že to zase vydržely,“ uzavírají letošní sezonu Jaromír Tarabus a Igor Norek.

„Pro Vsetín zvolil manažer týmu dobře strategii, kluci ji přijali a povedlo se ji dodržet, takže se podařilo udělat pěknou tečku za kariérou našeho Fiata,“ usmívá se nad soutěží po malebných valašských kotárech Daniel Trunkát. Ani on ovšem neušel otázce na zhodnocení celé sezony 2011: „Přestože tato sezona pro nás byla, jak známo, přechodná, tak z mého pohledu patří spíše k těm méně vydařeným. Před sezonou jsem se nijak netajil, že jsme pomýšleli na nejvyšší příčky, byť na letos ve sprintech startující vozy WRC bychom neměli ani za ideálnějších okolností. Dalším faktorem jsou již zmíněné tratě, které jsme s výjimkou Kopné a Vsetína neznali, neboť nikdo z nás se sprintů předtím nezúčastňoval. Ukázalo se, že jsou obecně rovinatější než ve velkém mistrovství a často tedy sedí více vozům Mitsubishi než S2000.“ Na druhé straně i Dan vidí na letošní sezoně i pozitiva: „Měli jsme možnost během roku úspěšně vyzkoušet vynikající novou „dvoukolku“ Fabia R2 i klasické Mitsubishi a ve všem se Jaromír ukázal jako jezdecky silný, takže toho pohledu zase převažuje spokojenost,“ zmiňuje Dan Trunkát letošní sporadické, ale úspěšné starty s jinými vozy v rámci MMČR v rally i při IRC v San Remu. „V současné době, stejně jako v ostatních týmech, již probíhají jednání ohledně příští sezony. Až bude čas, určitě dáme vědět co a jak, prozatím tedy mají fanoušci čas na různé spekulace. Občas může něco napovědět náš facebookový profil Tarabus & Trunkát Rally team,” podněcuje tradiční předsezónní diskuse manažer týmu.

Na závěr již nezbývá, než letošní sezoně i týmovému Fiatu Abarth Grande Punto, se kterým posádka prožila dobré i zlé, ale rozhodně daleko více toho dobrého, zvolat pěkně po italsku: „Arrivederci!”


Rallye San Remo pohledem Jaromíra Tarabuse

Během posledního zářijového víkendu dovedli Jaromír Tarabus se spolujezdcem Václavem Vorlem vůz Škoda Fabia R2 na druhém místě ve třídě 6 na slavné Rallye San Remo, desátém podniku seriálu IRC. Pro jezdce šlo o zcela novou zkušenost, protože na takovém profilu tratí, který je typický pro tuto soutěž, doposud nestartoval. První místo ve třídě 6 patřilo místnímu špičkovému jezdci Chentremu, který pilotoval druhý vůz Fabia R2 týmu Impromat Motosport.

Závodu předcházel test v místních podmínkách, který přinesl obnovené posádce první poznatky. Jaromír Tarabus: „Na závod jsme se těšili, protože bylo jasné, že to bude nová velká zkušenost. Již po prvních testovacích kilometrech jsme pochopili, že to bude náročné jak na brzdy, tak na vůz celkově, tak na náš výkon. Při tréninku jsme se s Vencou slaďovali, každý jsme potřebovali trochu více času, než jsme si na sebe zvykli. Přece jenom, naposledy jsme spolu startovali před šesti lety a od té doby už jsme oba zase změnili své návyky a závodili s jinými jezdci a spolujezdci. Při závodě už se nám pak souhru podařilo doladit ke spokojenosti.“ Václav Vorel již zkušenost s podobným startem měl, ovšem ještě z minulého tisíciletí. „Já už jsem jel na podobných soutěžích v roce 1999, kdy jsem absolvoval některé evropské podniky s Tomášem Fialou se Škodou Felicia ve třídě A5. Jeli jsme například francouzskou Rallye du Var, která má podobný profil tratí jako Monte Carlo či právě San Remo. Takže jsem tušil, že to bude obtížné,“ vzpomíná za Igora Norka „zaskakující“ zkušený spolujezdec, kterého diváci znají například ze startů s Petrem Bryndou a pamětníci potom i ze startů z ex-slušovickou Ladou Samara.

Po celou dobu závodu česká dvojice sledovala především časy týmového kolegy a předního italského jezdce Elwise Chentreho, který startoval s identickým vozem Škoda Fabia R2. Jinak je tento jezdec ovšem příslušníkem špičky absolutní klasifikace italského šampionátu, kde bojuje v posledních letech s Peugeoty 207 S2000 a 206 WRC. Tomu předcházela bohatá a velmi úspěšná kariéra právě s vozy S1600 a R2. „V pátek se na našich časech patrně odrážel ne zrovna ideální rozpis, který se mi nepodařilo napsat si na tomto profilu tratí tak, aby byl vždy přesný. Tyto tratě vyžadují zcela jiný rytmus než české rovinatější úseky a ten je poměrně obtížné přenést do rozpisu. Časy nebyly z našeho pohledu až tak dobré, ale na druhou stranu bylo jasné, že se zkušenému italskému šampionovi Chentremu se v jeho domácích podmínkách napoprvé rovnat nemůžeme. Přesto jsme ale čekali, že za ním budeme časově blíže,“ popisuje Jaromír Tarabus specifika těchto jihoevropských zahraničních soutěží, o kterých se již měla příležitost v minulosti přesvědčit řada českých jezdců, zvyklých převážně na české rovinatější silnice. „Tyto tratě mají úplně jinou charakteristiku, než na jakou jsme zvyklí. Nikde si jako spolujezdec nemáš šanci odpočinout a v těžkých pasážích navazujících zatáček se lze obecně snadno zamotat. Na rozdíl od Čech se zde jede 10 kilometrů nahoru, pak přes horizont, a zase 10 kilometrů dolu,“ popisuje zdejší podmínky z pohledu spolujezdce Václav Vorel. Po první etapě ztrácela český posádka na lídra třídy 6 Chentreho tři a půl minuty, na třetího v pořadí Paracchiniho na Renaultu Twingo R2 pak měla již k dobru propastných devět minut.

Následovala sobotní druhá etapa. Jaromír Tarabus: „V sobotu už se mi jelo lépe, i když samozřejmě přetrvávaly nepřesnosti v mém rozpisu, takže jsem Vaškovi přidělával práci tím, že jsem po něm chtěl při prvních průjezdech často zapisovat opravy. Na což na těchto tratích, kde zatáčka střídá zatáčku, není příliš čas. Nicméně jízda už se nám líbila více, byla plynulejší a pocitově i fakticky jsme jeli rychleji než v první etapě.“ Největší radost z celé soutěže Jaromírovi a Václavovi udělala závěrečná sekce po posledním servisu. Jedna z jejích tří rychlostních zkoušek byla sice zrušena po havárii „Fast Freddyho“, alias belgičana Loixe, ovšem zbývající dvě RZ vyšly zlínsko-příbramské posádce na výbornou. „Na závěrečnou rundu jsme pozměnili nastavení a chtěli se především dostat před všechny Fiaty 500 Abarth, které závodí o třídu výše, což se podařilo. Závěrečnou sekci jsme si opravdu užili, výrazně jsme zrychlili oproti prvním průjezdům a na Chentreho jsme ztratili na poměrně dlouhých RZ vždy jenom šest až sedm sekund, což nás velmi potěšilo a naznačilo, že jsme se něco naučili,“ popisuje spokojenost se závěrečným vývojem soutěže pilot Škody Fabia R2.

Cíl soutěže tedy spatřil Jaromíra Tarabuse a Václava Vorla na stříbrné příčce ve třídě 6 se ztrátou necelých pět minut na druhý vůz Fabia R2 vítězného Elwise Chentreho. Zároveň s náskokem více než čtvrt hodiny třetího v pořadí, který byl zároveň posledním jezdcem této tentokrát slabě obsazené třídy. A jaké celkové pocity si odvezl Jaromír Tarabus? „Co se týče celkového dojmu ze závodu, tak převažuje určité zklamání z časové ztráty na identický vůz Chentreho, ale jak už jsem poznamenal, je to „Pan řidič“ a navíc v domácích podmínkách, takže to asi není nic překvapujícího. K ničemu, co jsem doposud jel, se San Remo přirovnat nedalo. Vše ovšem zakončila povedená závěrečná sekce a viditelné zlepšení, takže ze závodu jsme odjížděli s pocitem své relativní konkurenceschopnosti i v těchto podmínkách. Úspěchem je i to, že jsme po zvyknutí si na sebe v tréninku a na shakedownu dokázali dobře společně fungovat s Vencou Vorlem. Celý závod proběhl až na pár drobnějších krizovek bez problémů, auto, tým i mechanici fungovali skvěle. Je škoda, že v naší třídě nebyla početnější konkurence, pak by měl vítězný „double“ Fábií R2 ještě vetší váhu. Nicméně oba týmové vozy Škoda Fabia R2 zajížděly velmi dobré časy i v celkové klasifikaci vozů s jednou poháněnou nápravou mezi vozy vyšších tříd 5 a 3. Chentre dokonce skončil v této silné konkurenci několika desítek vozů první desítce, takže je vidět, že Fabia R2 je i na tomto charakteru tratí velmi obratné a konkurenceschopné auto.“ Václav Vorel k úspěšnému startu dodává: „Pro mě to byl zážitek se samými pozitivy a jsem rád, že jsem se měl možnost s „Mirou“ zase po letech spolupracovat. Svezení s ním je vždy parádní zážitek a moc se mi to líbilo. Poděkování za skvělou přípravu auta patří týmu Impromat Motosport.“


Copyright © 2008 Tarabus & Trunkát. All Rights Reserved.
Created by B2 and Studio DESTINY