Tarabus & Trunkát

Tarabus & Trunkát Tarabus & Trunkát Tarabus & Trunkát Tarabus & Trunkát Tarabus & Trunkát Tarabus & Trunkát Tarabus & Trunkát Tarabus & Trunkát

Poslední novinky

Rok 2017

Rok 2016

Rok 2015

Rok 2014

Rok 2013

Rok 2012

Rok 2011

Rok 2010

Rok 2009

Rok 2008

Chcete-li dostávat e-mailem novinky týkající se webu a týmu Tarabus&Trunkát, vyplňte prosím Vaši e-mailovou adresu:


Novinky

Bronzový návrat Abarthu Grande Punto S2000 na české tratě

Posádka Jaromír Tarabus - Igor Norek vybojovala třetí místo na letošním druhém podniku MČR Sprintrally, Rallysprintu Kopná. Znovuuvedení vozu Fiat Abarth Grande Punto S2000 na české tratě se tak odělo do bronzového hávu.

Týmu „TNT“ se na oblíbeném Rallysprintu Kopná tradičně daří, když zde ve třech posledních letech Jaromír Tarabus obsadil dvě druhá místa s Danielem Trunkátem a jednou zvítězil s Igorem Norkem. Ani letos tedy nebyla tradice medailových umístění na Kopné porušena. Tentokrát však závodu předcházela oprava motoru Abarthu, kvůli které byla jeho premiéra odložena z Lužických hor.

Samozřejmě bylo otázkou, nakolik bude nejstarší vůz kategorie S2000 stačit novější technice soupeřů. Na to bylo možno odpovědět pozitivně již po první sekci rychlostních zkoušek, kdy Jaromír s Igorem figurovali na slibném čtvrtém místě s pouze malým odstupem na třetí příčku. Samotný jezdec má však ke vstupu do závodu výhrady. „Nepříliš dobrý pocit z první sekce jsme si zavinili už před závodem, jelikož jsme zvolili nevhodný charakter trati pro test vozu. V lesích na prvních dvou rychlostních zkouškách se pak podvozek choval dost divoce, což přineslo neočekávané a nepěkné krizové momenty. Na RZ3 jsme pak už jeli raději trochu opatrněji. Navíc na RZ 1 jsme ztratili přetočením se na štěrku v jedné zatáčce, která pro mě byla asi zakletá, protože jsme se v ní přetočili i při druhém průjezdu, byť jsem jí projížděl schválně odlišným způsobem.“

I v dalším průběhu soutěže posádka držela čtvrté místo. Ke konečnému posunu na medailovou pozici přispěla zejména chyba Poláka Grzyba, který obdržel penalizaci za neprojetí přírodního retardéru. Jaromír Tarabus k druhé části soutěže: „Po celý závod mě provázelo neobvyklé větší množství jezdeckých chyb. Chyba se mi nevyhnula ani na předposlední zkoušce Raková, kde jsem si krátce po startu neuvědomil, že gumy a brzdy ještě nemají ideální teplotu a v prvním odbočení jsme byli delší a museli se točit přes ruční brzdu. I po všech krizích a chybách jsme ale dojeli na pěkném třetím místě, což nám hodně pomohlo v bodování do šampionátu. Potěšil mě také motor vozu, ze kterého jsem měl dobrý pocit. Budu si muset ještě zvyknout na agresivnější charakter Punta.“

Druhý člen posádky hodnotí vystoupení na Kopné následujícím způsobem: „První letošní vystoupení s Fiatem hodnotím velmi kladně. Náš celkový rozestup v cíli od prvního je 37 vteřin a po odečtení přetočení a nedobrzdění, které se nám podařilo vyrobit, by byl náš odstup na prvního přibližně 15 vteřin. To považuji za úspěch. Za prvé si Mirek musí na specifické Punto trochu zvykat a za druhé se musíme ještě významně poprat s nastavením, protože s tímto podvozkem bychom špičce mohli stačit jenom velmi těžko. I vzhledem k tomu, že jsme se hned na druhé RZ výrazně polekali a mohli na pátý rychlostní stupeň „vypochodovat“ do lesa, považuji výsledek za velmi zdařilý. I když některé soupeře bych viděl na příštích závodech raději za sebou“, netají se plány a tužbami do příštích závodů Igor Norek.

Na závěr dejme prostor hlasu týmového manažera Dana Trunkáta, který tráví letošní sezonu netradičně především v servisní zóně: „Dobrá zpráva je, že se Fiat po tak dlouhé odmlce vůbec podařilo nastartovat :-). Motor se bohužel z důvodu vyšší moci dodělával až před závodem, tak už Mira neměl prostor si na auto pořádně zvyknout, natož jej lépe nastavit. Byl to sprint, který díky své malé délce žádné jezdecké chyby neodpouští, takže i ty nás zde možná připravily o ještě lepší výsledek. Můj hlavní dojem ze závodu je tedy spokojenost, protože se ukázalo, že Fiat neztrácí zase až tolik a při lepším nastavení a troše štěstí může být konkurenceschopný. Navíc po dvou závodech vedeme rallysprintový šampionát. V Krkonoších bychom se rádi posunuli výsledkově ještě výše.“

Příště uvidíme posádku Tarabus - Norek v akci právě na zmíněné Rally Krkonoše.


Copyright © 2008 Tarabus & Trunkát. All Rights Reserved.
Created by B2 and Studio DESTINY