Tarabus & Trunkát

Tarabus & Trunkát Tarabus & Trunkát Tarabus & Trunkát Tarabus & Trunkát Tarabus & Trunkát Tarabus & Trunkát Tarabus & Trunkát Tarabus & Trunkát

Poslední novinky

Rok 2017

Rok 2016

Rok 2015

Rok 2014

Rok 2013

Rok 2012

Rok 2011

Rok 2010

Rok 2009

Rok 2008

Chcete-li dostávat e-mailem novinky týkající se webu a týmu Tarabus&Trunkát, vyplňte prosím Vaši e-mailovou adresu:


Novinky

Banalita zastavila Tarabusovu spanilou jízdu s vozem Škoda Fabia R2

Posádka Jaromír Tarabus - Igor Norek má za sebou výtečné vystoupení na Valašské rally s novým vozem Škoda Fabia R2. Po většinu soutěže vedla nejen ve třídě R2, ale i v celé klasifikaci vozů s jednou poháněnou nápravou. Jaromír Tarabus musel v poslední rychlostní zkoušce sice odstoupit kvůli technické závadě, ovšem ani to nepokazilo dobrý dojem ze závodu. Navíc jej na prvním místě ve třídě vystřídala při svém prvním nasazení další Škoda Fabia R2.

Start Jaromíra Tarabuse s novým vozem Škoda Fabia R2 byl předem očekáván s velkým napětím a pozorností. Razantní odpověď na to, jak si jezdec i premiérově představený vůz Fabia R2 povedou, daly již první rychlostní zkoušky úvodní soutěže MMČR v rally 2011. Od první rychlostní zkoušky vedli Jaromír Tarabus s Igorem Norkem ve třídě 6, kam Fabia R2 patří. Již od druhé rychlostní zkoušky pak navíc přidali i neočekávané vedení mezi všemi vozy s jednou poháněnou nápravu, před všemi vozy vyšší specifikace R3 i respektovanými vozy S1600. Páteční etapu posádka uzavírala na lichotivé 17. příčce absolutní klasifikace.

Pilot Jaromír Tarabus viděl první etapu soutěže takto: „Páteční etapa nám vyšla celkově pěkně. Trochu nás potrápil zvířený prach po předchozích vozech na druhé RZ, kdy toho místy nebylo moc vidět, ale to bylo pro všechny stejné. Jediné menší problémy nastaly na RZ 3, kdy nás drobná jezdecká chyba stála nějakou tu vteřinku a pak na závěrečné páteční vložce, kdy se nám nepříjemně zamlžilo okno. Hlavní pro nás ale bylo příjemné překvapení, že nebojujeme s vozy v naší třídě 6 respektive R2, ale s vozy o třídu silnějšími. Již po pátku tedy bylo podle dosažených časů jasné, že Fabia R2 je velmi konkurenceschopné auto a jede se s ní příjemně.“

V sobotu posádka navázala na páteční výsledky a po prvních dvou sobotních sekcích stále držela prvenství ve třídě 6 i mezi vozy s jednou poháněnou nápravu. „Sobota se pro nás odvíjela až do odstoupení bez problémů, dařilo se nám udržovat si náskok na druhou dvoukolkou Venci Dunovského. Na závěr nás však čekaly průjezdy kopcovitou Bystřičkou s velkým převýšením. Zde nám to Venca zase vrátil,“ popisuje jezdec těsný souboj s posádkou Dunovský-Machů na voze vyšší třídy 5 ve specifikaci S1600. V této chvíli se však již bohužel přiblížil předčasný konec jeho účinkování na Valašské rally: „Před cílem prvního průjezdu Bystřičky jsme si v zatáčkách všimli, že se začal ztrácet z motoru olej. Před druhým průjezdem jsme tedy již tušili, že to bude to bude ještě náročné a sledovali stav oleje. Po rozsvícení alarmu po polovině poslední RZ jsme auto raději odstavili, abychom předešli většímu poškození motoru.“ První místo ve třídě 6 v této chvíli převzala posádka druhého nasazeného vozu Škoda Fabia R2 s Dušanem Kouřilem za volantem.

Po popisu průběhu závodu se „Mira“ ještě vrací k dojmům z vozu Škoda Fabia R2 jako takového: „Musím pochválit zpracování vozu, je moc pečlivé. Na první pohled je zřejmý důraz na jednoduchost a účelnost, která odpovídá skutečnému závodnímu autu a je evidentní, že Fabia plně využívá homologace R2. Takže ve spojení se sekvenčním řazením to za volantem vypadá pomalu jako v S2000. Je vidět, že se vůz povedl, dá se s ním jet rychle a je s ním pěkné svezení.“

Hluboké dojmy zanechalo svezení novou akvizicí třídy R2 i ve spolujezdci Igoru Norkovi: „Závod pro nás začal smolně a skončil také smolně. Na testovací RZ před startem došlo k menšímu výletu mimo trať, naštěstí v únikové zóně nic nestálo, a na poslední RZ před cílem celého závodu jsme museli odstoupit. Vzhledem k tomu, že jsme se v té chvíli pohybovali první ve třídě a druzí ve dvoukolkách, bylo naše zklamání obrovské. Již před závěrečným průjezdem Bystřičky jsme věděli, že začal téci olej z motoru přímo na rozpálený výfuk. Preventivně jsme se tedy před startem do RZ nachystali na evakuaci z auta a následné hašení případného požáru. Po sjezdu ze Santova jsme ve stoupání závodu do vrchu na Dušnou museli odstoupit, aby motor nezůstal bez oleje.“ Tolik Igor Norek k závodu. Samotná Škoda Fabia R2 v něm pak zanechala následující pocity: „Dojmy z nového vozu nám odstoupení ale nepokazilo! Za sebe musím pochválit všechny, kteří se na vývoji tohoto auta podíleli, bylo to super svezení a auto fungovalo bezvadně. Motor mě velmi mile překvapil a ve spojení s dobře „naskládanou“ převodovkou to bylo opravdové svezení v závodním stroji, jak má být. V servisu vše fungovalo na jedničku. Myslím si, že pan Brůzl a lidé kolem něj udělali velký kus práce a doufám, že jsme vynikajícími časy ukázali, že Fabia R2 má velké možnosti a udělali tomuto speciálu dobrou reklamu. Takže velké díky patří celému týmu Impromat Motorsport!“ Po Valašské rally už spolujezdec myslí i na další soutěže: „Že jsme jeli Valašku je dobře i z toho důvodu, že jsme se, jak se ukázalo, potřebovali s Mirou po pěti letech trochu sehrát. Doufám, že ve Fiatu Abarth S2000 již bude vše bez chybiček.“

Co říci ke startu na Valašské rally má samozřejmě i duchovní otec vozu Škoda Fabia R2 a majitel vozu Vlastimil Brůzl: „Předně musím říci, že mě velmi potěšil celkový přístup Jaromíra Tarabuse i celé posádky k závodu, stejně jako dosahované časy,“ a dále pak upřesňuje konkrétní důvod odstoupení ze závodu: „Příčinou odstoupení byl únik oleje z porézního bloku motoru. Již v pátek jsme blok lepili dvousložkovým lepidlem a celou dobu soutěže jsme problematické místo kontrolovali. Vše nasvědčovalo tomu, že oprava se zdařila. Při průjezdu desáté RZ se ovšem uvolnila ještě větší část odlitku a došlo k velkému úniku oleje. Jsem rád, že se díky odpovědnému Jaromírově přístupu a včasnému zastavení předešlo větším škodám na vozidle.“

Na závěr dejme slovo týmovému manažerovi a spolujezdci minulých sezon Danielu Trunkátovi: „Jak již víme, nakonec to nedopadlo tak, jak bychom si všichni přáli, ale přece jenom šlo o zcela nový vůz a s možností závady bylo třeba počítat. Celkově ovšem hodnotíme tento start rozhodně pozitivně a jsme rádi, že vše takto proběhlo. Naše poděkování za možnost tohoto startu patří samozřejmě předně panu Brůzlovi.“ Na závěr čerstvý čtyřicátník ještě lehce odlehčuje a svěřuje se svými pocity během závodu. „Přestože jsem nebyl přítomen přímo na závodě, odnesl jsem si z něho novou zkušenost. Sledování průběhu soutěže na internetu bylo místy snad napínavější, než když člověk sedí přímo v závodním voze, jak jsem zvyklý. Ale současně vůbec není příjemný ten pocit, kdy člověk může vnímat veškeré dění pouze na dálku a nemůže jej nijak ovlivnit.“, přibližuje Dan pocity „spolujezdce na mateřské“ při sledování úspěšné světové premiéry závodního nasazení vozů Škoda Fabia R2.


Jaromír Tarabus u závodní premiéry vozu Škoda Fabia R2!

Několik týdnů po oficiálním představení nového soutěžního vozu Škoda Fabia R2 veřejnosti se uskuteční její první ostré závodní nasazení. Za jeho volantem nebude na Bonver Valašské rally 2011 sedět nikdo jiný než třetí muž loňského MMČR Jaromír Tarabus. Doprovázet jej bude jeho staronový spolujezdec Igor Norek. I na nich tedy bude záležet, jak se tento nový soutěžní vůz značky Škoda určený pro širokou jezdeckou základnu představí závodnické veřejnosti.

Pozadí startu posádky s novým českým přírůstkem do třídy R2 vysvětluje týmový manažer Daniel Trunkát: „Jsem rád, že se nám díky panu Brůzlovi, jeho společností Impromat Car a za podpory našeho sponzora Bruco, spol. s.r.o. podařilo domluvit tento start. Jako tým si rozhodně ceníme toho, že můžeme být u premiéry vozu Fabia R2 v prostředí ostrého závodu. Příjemným bonusem navíc je to, že pro kluky je to ideální příležitost, jak se sehrát před sezonou v seriálu sprintrally.“

Tým trojice „TNT“, čili Tarabus-Norek-Trunkát, se letos bude věnovat prioritně rallysprintovému šampionátu s vozem S2000. Pro samotného jezdce Jaromíra Tarabuse je tak start na Valašské rally mimo jiné i vítanou příležitostí ke zkrácení dlouhé zimní přestávky mezi sezonami. „Na příležitost startovat s novým závodním vozem značky Škoda se těším a na vůz jsem velmi zvědavý. Budu si muset co nejrychleji zvyknout na odlišný styl jízdy, než na jaký jsem zvyklý z posledních let. Doufám, že se mi podaří se tomuto vozu přizpůsobit a odvést co nejlepší výkon. Uvidíme, jak to půjde. Doufáme však, že se nám novinku Fabia R2 podaří při její premiéře dovést do cíle a na co nejlepším umístění.“

A jak k tomuto speciálnímu startu vzhlíží spolujezdec Igor Norek? „Na start s vozem Škoda Fabia R2 se velmi těším. Při startu na velkém závodě MMČR bude zajímavá možnost nové závodní auto otestovat. Budeme se snažit udělat novému speciálu Fabia R2 dobrou reklamu a zajet nejlepší možný výsledek, jaký bude v našich silách. Zároveň také budeme mít vhodnou příležitost trochu se sladit jako posádka před prvním letošním rallysprintovým závodem.“

Bonver Valašská rally se koná ve dnech 25.-26.3. a více informací o posádce se můžete dozvědět na www.tarabus.cz a na Facebooku.


Želechovická rally-beseda počtvrté v cíli

V sobotu 5.3. se v Želechovicích nad Dřevnicí u Zlína odehrála již čtvrtá beseda se závodníky rally. Akci za podpory AK Rallysport Brno, o. s. uskutečnil v prostorách TJ Sokol Želechovice tradiční pořadatelský kolektiv pod vedením Jaroslava Krajči. Ukázalo se, že akce má v kalendáři fanoušků ze zlínského regionu již pevné místo a želechovická sokolovna byla od počátku akce zaplněna odhadem přibližně dvě stě padesáti diváky.

Po úvodním představení jezdců a spolujezdců následovala hlavní část programu, kterou byla beseda s jezdci, kdy mohli diváci položit své dotazy kterémukoliv z hostů. Dozvěděli jsme se tak o novinkách, které plánují jezdci, spolujezdci a jejich týmy na letošní sezonu. Někteří z nich, například talentovaný Miroslav Jakeš, zde dokonce představili své plány na letošek veřejnosti úplně poprvé. Zavzpomínalo se také na sezonu minulou, ale i na sezony minulé již před delším nebo dokonce dlouhým časem. Velká část otázek a odpovědí se tentokrát týkala také spíše civilního života závodníků, a tak jsme se dozvěděli například co jezdci dělají, když nezávodí, nebo jaké jsou jejich zkušenosti a zážitky s dopravní policií. Nejvtipnějšími příspěvky do diskuse přispěl zejména pilot historických vozidel Michal Sum, který společně se zkušeným slovenským matadorem Igorem Drotárem a Silvestrem Mikuláštíkem prokázal přirozený bavičský talent. Přítomná byla i živoucí a aktivní legenda mezi českými spolujezdci, Petr Gross. Ten má kontě přibližně 300 absolvovaných soutěží ve špičkových vozech a se špičkovými jezdci a prozradil něco ze zajímavostí z více než dvě desetiletí staré historie. S historkami ze spolujezdeckého sedadla mu sekundoval zejména Karel Vajík.

Kromě závodníků by přítomen i zástupce z řad pořadatelských, kterým nebyl nikdo jiný, než dlouholetý ředitel Barum rally Miloslav Regner. Ten dal nahlédnout do části zákulisí pořádání automobilové soutěže a především obsáhle pojednal o komplikacích a změnách, které pro pořadatele Barum rally nastávají v souvislosti s novými odlišnými pravidly pro seriál IRC a mistrovství Evropy.

Po skončení besedy proběhla autogramiáda přítomných jezdců a spolujezdců, největší fronta se samozřejmě vytvořila u úřadujícího mistra republiky Pavla Valouška, a dále u dalších dvou členů nejrychlejší čtveřice loňské sezony, Jaromíra Tarabuse a již zmíněného Petra Grosse. Kromě podepisování se divákům nebyl problém zahlédnout ani to, jak se jezdci nadšeně podepisují sobě navzájem, zejména v pozdějších fázích večera :-)

Po tradičním fotografování s jezdci přišla na řadu novinka letošního ročníku, která sklidila u jezdců i diváků velký úspěch, kterou byl závod na rally-trenažeru. Každého z vylosovaných diváků navigoval jeden z jezdců nebo spolujezdců. Ukázkovou jízdu však napřed předvedla dvojice z nejpovolanějších – Pavel Pavloušek a Petr Gross, kteří přestože neměli tímto simulátorem žádnou předchozí zkušenost, zhostili se svého úkolu skvěle. Diváci se tak mohli naživo zaposlouchat do profesionálního diktátu našeho nejzkušenějšího spolujezdce. Vítězem této virtuální soutěže se stala posádka Jan Bobál - Michal Sum. Mimo soutěž bylo možné na rally-trenažeru spatřit i takové netradiční posádky jako Tarabus-Tarabusová nebo Norek-Norková.

Nemohla chybět ani hojně vyhledávaná a stále bohatší tombola, kdy rozdávání všech přibližně 150 cen vylosovaným šťastlivcům zabralo tolik času, že se pro příští rok chystá změna její organizace.

Pořadatelé děkují hostům i divákům za účast, partnerům za podporu a již v této chvíli začínají přemýšlet o plánech na jubilejní 5. ročník rally-besedy v příštím roce, kdy by opět rádi nachystali nějaké překvapení, jak v podobě hostů, tak programu.


Copyright © 2008 Tarabus & Trunkát. All Rights Reserved.
Created by B2 and Studio DESTINY