Tarabus & Trunkát

Tarabus & Trunkát Tarabus & Trunkát Tarabus & Trunkát Tarabus & Trunkát Tarabus & Trunkát Tarabus & Trunkát Tarabus & Trunkát Tarabus & Trunkát

Poslední novinky

Rok 2017

Rok 2016

Rok 2015

Rok 2014

Rok 2013

Rok 2012

Rok 2011

Rok 2010

Rok 2009

Rok 2008

Chcete-li dostávat e-mailem novinky týkající se webu a týmu Tarabus&Trunkát, vyplňte prosím Vaši e-mailovou adresu:


Novinky

Kyperské dobrodružství Martina Prokopa a Jaromíra Tarabuse končí třetím a čtvrtým místem

České posádky Martin Prokop – Jan Tománek a Jaromír Tarabus – Daniel Trunkát vybojovaly v Kyperské rally, závěrečném podniku letošní sezony Intercontinental Rally Challenge, třetí resp. čtvrté místo. Zatímco Martina Prokopa trochu mrzelo, že nevystoupil na vyšší stupeň pódia, Jaromír Tarabus byl svým výkonem příjemně překvapen.

Kyperskou rally zahájila ve čtvrtek večer 4. listopadu superspeciálka vedoucí ulicemi přístavu v Limassolu. Na 2,5 kilometru dlouhé trati se Martin Prokop poprvé potýkal s technickými problémy. Jeho Fiestě S2000 totiž praskla poloosa a Prokop v úvodní rychlostní zkoušce ztratil lehce přes 12 sekund. V následujícím 10minutovém servisu tým navzdory všemu úsilí nedokázal komplikovanou opravu dokončit, a tak Prokop s Tománkem inkasovali ještě 20sekundovou penalizaci za pozdní příjezd do časové kontroly. V pátek ráno tak posádka startovala do klasických rychlostních zkoušek s půlminutovou ztrátou na vedoucího jezdce.

Jaromír Tarabus s Danielem Trunkátem zahájili Kyperskou rally třetím časem z limassolské superspeciálky.

Martin Prokop s Janem Tománek však ztrátu nabranou v úvodní erzetě druhý den rychle stahovali. Už po třetí rychlostní zkoušce postoupili na druhé místo průběžného pořadí a po předposlední vložce dne se vyšvihli na první místo. Po první etapě Kyperské rally a třech vyhraných erzetách přenocovali na vedoucí pozici.

Jaromír Tarabus a Daniel Trunkát podali v pátek vyrovnaný výkon. Po třetí rychlostní zkoušce sice sestoupili ze třetího místa průběžného pořadí na čtvrté, avšak jeli bez technických i jiných větších problémů a v roli nováčků Kyperské rally si vedli více než dobře.

Do druhé etapy Martin Prokop odstartoval jako leader průběžného pořadí. Bohužel už ve druhé rychlostní zkoušce dne znovu praskla poloosa jeho Fordu Fiesta S2000. Prokop ztratil téměř pět minut a propadl se na třetí místo. Další erzeta absolvovaná s technickým problémem jej srazila ještě o příčku níž. Na třetím místě průběžného pořadí dočasně vystřídal svého týmového kolegu Jaromír Tarabus. V poslední sekci rychlostních zkoušek se Martin Prokop dostal zpět před Jaromíra Tarabuse a týmoví kolegové obsadili třetí, resp. čtvrté místo v konečném pořadí Kyperské rally.

„V první rychlostní zkoušce nám praskla poloosa a ten samý problém se opakoval i druhý den v 31kilometrové erzetě. Tyto závady hodně ovlivnily konečný výsledek,“ říká Martin Prokop k průběhu Kyperské rally. „Ale přesto, že zapříčinily velké časové ztráty, byl to krásný víkend a super závody. Ale přiznávám, že nás mrzí, že jsme to nedotáhli na první místo, které jsme drželi po první etapě.“

„Když jsme trénovali Kyperskou rally, zdálo se nám téměř nereálné, že bychom mohli dojet do cíle. Tratě jsou tu velmi náročné, uskákané, už po tréninku jsme toho měli dost. Ale ukázalo se, že jsme nejlépe nezvolili tréninkový vůz a že naše pocity hodně pramenily právě z toho,“ popisuje Jaromír Tarabus počáteční peripetie Kyperské rally. „Ale s Fiestou S2000 to bylo něco úplně jiného. Strašně se nám to líbilo a závody jsme si užívali, v závodním autě byly tratě nádherné. Jedinými problémy byly dva defekty, které jsme měli v pátek. Jeden jsme zjistili až v cíli, ale jeden jsme měli už v rychlostní zkoušce, takže jsme museli řešit i pár krizovek. Sobota pak byla úplně bez problémů. Narozdíl od některých favoritů se nám vyhnuly technické potíže a my získali krásný výsledek, s jakým jsme snad ani nepočítali.“

V neděli odstartovaly obě posádky Czech Ford National Teamu a Czech Ford Rally Teamu do 50kilometrového rallysprintu Golden Stage Rally, tvořeného dvěma 25kilometrovými erzetami na smíšeném povrchu. Golden Stage Rally nabízela možnost bojovat o zajímavé prize money. Martin Prokop v ní obsadil čtvrté místo dotované 10.000 eur a Jaromír Tarabus šestou příčku, první, za níž se neudělovaly prize money.

„Golden Stage Rally byla velmi zajímavá, její zařazení dodalo celé Kyperské rally zvláštní náboj. Zároveň však byla i velice náročná, kombinovala asfalt se šotolinou,“ říká Martin Prokop. „Nastoupili jsme do ní úplně naplno, ale nevyšlo to, jak jsme si představovali, i když jsme dělali co jsme mohli. Asi nám úplně nevyšlo nastavení...“

„Golden Stage Rally se nám moc líbila, i když byla v šotolinových pasážích hodně rozbitá, zvláště při druhých průjezdech. Bylo jasné, že v takových podmínkách hrozí defekty a bohužel jsme jej ve druhém průjezdu skutečně udělali,“ říká Jaromír Tarabus. „Vytáhli jsme si ‚černého Petra‘, ale mohlo to být i horší. Celý víkend se nám dařilo a my jsme nadmíru spokojení. Chtěl bych poděkovat celému týmu a partnerům, ale i českým fanouškům, kteří byli podél tratí nepřehlédnutelní.“


Kyperská odysea Martina Prokopa a Jaromíra Tarabuse startuje

Již tento pátek odstartují Martin Prokop s Janem Tománkem a Jaromír Tarabus s Danielem Trunkátem do Kyperské rally (4. – 6. listopadu), závěrečného podniku Intercontinental Rally Challenge. Obě posádky se v neděli 7. listopadu zúčastní také rallysprintu Golden Stage Rally, v němž budou bojovat o zajímavé prize money.

Kyperská rally je zajímavá především tím, že kombinuje asfaltové a šotolinové pasáže, které se střídají přímo v rychlostních zkouškách. Účastníci středomořské soutěže tak obouvají své speciály šotolinovými gumami a staví je na šotolinový podvozek; část soutěže pak ovšem absolvují i na asfaltových úsecích.

„Jak jsme čekali, šotolinové úseky jsou stejné jako loni, takže zčásti to bude klasický Kypr,“ říká Martin Prokop, který tu v roce 2009 v rámci JWRC zvítězil. „Čeká nás velmi rozbitá, pomalá trať se spoustou kamenů. Nejnebezpečnější budou ty kameny, které vyhodí soupeři před námi. Auto tu určitě dostane hodně zabrat, takže jsem rád, že závod absolvujeme až na konci sezony a po skončení závodu bude čas na kompletní repasi. Kyperská rally vždy důkladně prověří techniku, ale Fiesta S2000 je silná a já věřím, že soutěž vydrží.“

„Šotolinové úseky jsou hodně rozbité, takže do značné míry to bude boj o přežití. Tratě jsou opravdu náročné, uvidíme, jak bude v těchto podmínkách držet technika,“ doplňuje Jaromír Tarabus, který zatím nemá s rychlostními zkouškami tohoto charakteru zkušenosti. „Erzety jsou úzké, pomalé, z jedné strany se srázy, postupně se budou odhalovat další a další kameny, které budou auta soupeřů vytahávat – bude to určitě náročná rally.“

Obě posádky Czech Ford National Teamu, resp. Czech Ford Rally Teamu absolvovaly po příletu na Kypr test. Pro Martina Prokopa i Jaromíra Tarabuse to bylo jediné svezení v podmínkách středomořské rally. Bohužel kvůli problémům s vyloděním vozů neměl ani jeden z jezdců mnoho času testovat různé typy nastavení.

„Trať pro test jsme, myslím, vybrali dobře,“ říká Martin Prokop. „Bohužel kvůli potížím v přístavu jsme měli málo času na testování. Auto jsme proto nastavili jen zhruba a budeme muset hledat optimální set-up ještě v průběhu závodu. Určitě přitom využijeme i zkušeností z loňska.“

„Kvůli problémům v přístavu jsme při testu najezdili, odhaduji, kolem 20 kilometrů. Pro nás to byla se zdejšími tratěmi první zkušenost, a ačkoli jsme během testu něco málo poznali, v závodě budeme i tak nováčky,“ říká Jaromír Tarabus, „protože i když jsme na šotolině jeli už ve Walesu 2008, zdejší šotolina i charakter tratí jsou úplně jiné.“

A jaká jsou předsevzetí a cíle obou posádek, Martina Prokopa s Janem Tománkem a Jaromíra Tarabuse s Danielem Trunkátem, pro Kyperskou rally?

„Celý rok jsme jeli pod tlakem, protože nám šlo o body do S-WRC. Teď si chceme závod užít, ale zároveň chceme vybojovat i dobrý výsledek,“ slibuje Martin Prokop. „Sice se tu nesejde široká špička IRC, což by určitě bylo zajímavější, ale jezdci, kteří tu pojedou, zase znají tento typ tratí, takže konkurenci rozhodně nepodceňuji.“

„Pro nás jako pro nováčky bude cílem Kyperskou rally dokončit. Kdybychom nedojeli do cíle, moc by nás to mrzelo. Určitě pojedeme hlavou. Nasadíme nějaké tempo a uvidíme, jak si povedeme ve srovnání se soupeři,“ přibližuje taktiku Jaromír Tarabus. „Bude to náročný závod a já se moc těším na novou zkušenost.“

Martin Prokop i Jaromír Tarabus odstartují v neděli po skončení závodu IRC do rallysprintu Golden Stage Rally v délce 50 kilometrů, v níž se bude bojovat o zajímavé prize money. Od 14:00 hodin SEČ bude v neděli 7. listopadu Golden Stage Rally živě přenášet Eurosport; v přímém přenosu tak můžete sledovat výkon obou posádek speciálů Ford Fiesta S2000.

Kyperskou rally jako podnik IRC zahájí již ve čtvrtek 4. listopadu večer divácká superspeciálka v centru Limassolu. Trať vede přístavem a pro diváky bude určitě velmi zajímavá. To hlavní se však odehraje až v pátek a v sobotu 5. – 6. listopadu v pohoří Troodos, kam posádky zavedou klasické rychlostní zkoušky.

Informace o Kyperské rally naleznete na internetových stránkách www.cyprusrally2010.com.


Copyright © 2008 Tarabus & Trunkát. All Rights Reserved.
Created by B2 and Studio DESTINY