Tarabus & Trunkát

Tarabus & Trunkát Tarabus & Trunkát Tarabus & Trunkát Tarabus & Trunkát Tarabus & Trunkát Tarabus & Trunkát Tarabus & Trunkát Tarabus & Trunkát

Poslední novinky

Rok 2017

Rok 2016

Rok 2015

Rok 2014

Rok 2013

Rok 2012

Rok 2011

Rok 2010

Rok 2009

Rok 2008

Chcete-li dostávat e-mailem novinky týkající se webu a týmu Tarabus&Trunkát, vyplňte prosím Vaši e-mailovou adresu:


Novinky

SOUBOJ rallye TITÁNŮ – za volantem FiestaCUPu

Kdo z jezdců rallye je lepší, nejlepší...? Věčná otázka všech fanoušků, která ale prakticky nemá správnou odpověď. Nicméně alespoň v některých vyjímečných případech se možná lze odpovědi dočkat. A kde a kdy???

TARABUS, TRINER, TROJAN, ŠLEHOFER, ČERNÝ, BRYNDA – šestka jezdců rallye se zúčastní MMČR v rallycrosu za volanty závodních speciálů FiestaCUP 2010! Místo –Sedlčanská Kotlina , termín 1.8.2010, akce Mezinárodní Mistr. ČR v rallycrossu!! Tak by mohla znít ve zkratce tato Tisková zpráva, týkající se naprosto ojedinělé akce, kterou připravil pořadatel FiestaCUPu 2010, společnost ARTFordSPORT.

Rallye – je královská disciplína, říká se mezi fanoušky motosportu. Jenže – každý jezdec má jiný soutěžní speciál, podmínky na trati se mění, každá soutěž může „jezdecky sednout“jen někomu,atd,atd. Neustálé diskuze mezi fanoušky o tom, kdo je nejlepší rallye jezdec, tak vlastně nikdy nemohou mít vítěze :-)

Rallycross - je oproti tomu asi nejvíce adrenalinová disciplína, odpovídají fanoušci této „kontaktní“ motoristické disciplíny. A hodně dobrých rallye jezdců právě v rallycrossu začínalo / V.Pech ml., J.Černý, atd/. Kdo z jezdců se dokáže vyznat v tlačenici aut, neztratí se ani v rallye. Obě skupiny mají zřejmě ve svém názoru pravdu.

Jedinou možností, jak porovnat jezdecká rallye esa přímo na trati a v přímém souboji, jsou pak jedině cupové závody. Jedním ze dvou cupových seriálů, které se v ČR letos jezdí je FiestaCUP 2010. A právě volant šesti Fiest bude držet a na plyn malých třináctistovek bude šlapat šestice soutěžáků –Jaromír Tarabus, Emil Triner, Karel Trojan, Jan Šlehofer, Jan Černý, Petr Brynda. Každý jezdec dle rallycrossových předpisů absolvuje volné a měřené tréninky, poté tři soutěžní jízdy a nakonec velké finále –ze kterého po soubojích vyjde vítěz prvního českého SOUBOJE TITÁNŮ !

Proč ale SOUBOJ TITÁNŮ ? „Samozřejmě jsem viděl novou verzi filmu a porovnával ji s klasikou z 80. let. Takové srovnání ale není skoro možné. A stejné je to v rallye-každý má jiné auto, jiný styl, jede jinou stopu, atd. Napadlo mě připravit závod, kde bude možné hned porovnávat, kdo jak jede, kde diváci budou sledovat umění jednotlivých jezdců v přímých soubojích. Jsem rallycrossař, tak pak už bylo docela blízko k realizaci této akce. A tak jsem propojil svět dvou různých disciplín –rallye a rallycrossu. Oslovil jsem zkušené i mladé jezdce ze světa rallye a připravil zajímavou rallycrossovou akci za volantem nových speciálů FiestaCUPu 2010“ komentuje vznik akce Jiří Galuška z ARTFordSPORT Plzeň. „Samozřejmě počítám s tím, že to pomůže FIESTA CUP zpopularizovat. Ale doufám, že to pomůže také rallycrossu. Šest známých jezdců za volantem Fordů Fiesta1,3Cup se zúčastní standardního závodu MMČR v  rallycrossu v Divizi 1A-do 1600ccm. Protože v rallycrossu startuje do každé jízdy pět aut najednou, uvidí fanoušci souboje kolo na kolo, plech na plech. Jsem přesvědčen, že diváci si tuto akci rozhodně užijí – kde jinde by měli možnost vidět souboje takových jmen ve shodných autech?„

Akce je součástí MMČR a Zóny Střední Evropy a zúčastní se jí na padesát jezdců z Čech, Polska, Maďarska a Rakouska. Přijeďte se i vy podívat, kdo bude prvním vítězem :-) !

SOUBOJ TITÁNŮ FiestaCUP 2010 - Sedlčanská Kotlina, neděle 1.8.2010

  • Volné tréninky: 8.00 hod.
  • Měřené tréninky: 9.00 hod.
  • Start rozjížděk: 10.30 hod.
  • Finálové jízdy: 15.30 hod.
  • Vyhlášení výsledků: 17.00 hod.

Více info na www.ARTFordSPORT.com a www.FIESTACUP-afs.com.


Rally Bohemia: Jaromír Tarabus osmý se Škodou Fabia S2000

Posádka Jaromír Tarabus - Daniel Trunkát dokončila Rally Bohemia, na jejímž startu se sešla silná mezinárodní konkurence, na osmém místě absolutního pořadí. V pátém podniku Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally se posádka Czech Ford Rally Teamu výjimečně představila s vozem Škoda Fabia S2000.

Škodou Fabia S2000 Tarabus s Trunkátem nahradili Ford Fiesta S2000, s nímž se letos pravidelně objevují na startech českých mistrovství a který Tarabus poškodil při výletu mimo trať při předsoutěžním testu. Za volant Fabie S2000 Tarabus usedl podruhé v kariéře.

„S Fabií S2000 jsme sice absolvovali Rally Vsetín 2009, ale to byla kraťoučká soutěž, kterou jsme kvůli technické závadě ani nedokončili a která se jela za odlišných podmínek než Bohemka. Příliš zkušeností jsem proto nemohl využít. Ale před startem Rally Bohemia jsme stihli natestovat zhruba čtyřicet, padesát kilometrů, abychom se s vozem alespoň trochu seznámili,“ říká Jaromír Tarabus.

„V samotném závodě se mi pak s Fabií jelo dobře. Jak Fiesta, tak Fabia jsou kvalitní auta, která se pohybují v popředí tabulek šampionátů. O jejich výsledcích pak rozhoduje nastavení a to, jak dokáže jezdec jejich kvalit využít. Ani s Fiestou zatím nejsme na stu procentech jejích možností a podobné to bylo i s Fabií. Myslím, že náš výsledek s Fiestou by byl velmi podobný,“ vysvětluje Tarabus.

Vystoupení v páteční 'superspeciálce' Rally Bohemia na okruhu v Sosnové se Jaromíru Tarabusovi a Danielu Trunkátovi vydařilo. Na vítězného Juho Hänninena ztratili 1,1 sekundy a tímto časem se zařadili na čtvrté místo průběžného pořadí. Na následujících klasických rychlostních zkouškách Tarabusovi brzy vyvstali soupeři ve Vojtěchu Štajfovi a v polském jezdci Kajetanu Kajetanowiczi. V souboji s těmito dvěma piloty Tarabus s Trunkátem dokončili sobotní etapu Rally Bohemia na osmém místě. Zatímco Štajf se dokázal v předposlední rychlostní zkoušce etapy před Tarabuse prosmýknout, Kajetanowicze udržel pilot Czech Ford Rally Teamu za svými zády. Těsné časové rozestupy však nenechávaly na pochybách, že souboj bude pokračovat i v dalším dni rally.

Podle předpokladů i ve druhé etapě Rally Bohemia Tarabuse zaměstnával souboj se Štajfem a Kajetanowiczem. O výsledku rozhodly poslední tři měřené úseky. Ve čtrnácté rychlostní zkoušce se Tarabus dostal před Kajetanowicze, který mu však vzápětí útok úspěšně vrátil. Když pak v závěrečné rychlostní zkoušce havaroval Vojtěch Štajf, Jaromír Tarabus se posunul na osmou příčku; souboj s Kajetanem Kajetanowiczem prohrál o 4,1 sekundy.

„Soustředili jsme se na Poláka Kajetanowicze a Vojtěcha Štajfa. Oba jeli velice pěkně, zvlášť Vojta předvedl skvělý výkon, bohužel měl v poslední erzetě smůlu. Kajetanowiczovy výsledky byly rozkolísanější, ale nakonec byl rychlejší než my.

Co se týče našeho výsledku, jsem rád, že jsme do Rally Bohemia vůbec odstartovali po havárii v předsoutěžním testu. Velmi mi pomohlo usednout znovu za volant závodního vozu. Ještě v průběhu středečního tréninku se zdálo, že start soutěže zažiju jen jako divák. Dvoudenní závod s časem a hromadou problémů jsme však vyhráli. Můj manažer si ani na chvíli nepřipustil, že bych měl na Rally Bohemia skončit jako divák. Proto bych chtěl poděkovat všem, kteří se podíleli na realizaci našeho startu. Danu Trunkátovi, technikům Škoda Motorsport, týmu K.I.T. Racing a mechanikům. Výsledek je takový, jaký je, ale jsme realisti, na absolutní špičku zatím nemáme. Takže jsme rádi za slušné body, kterých jsme tu dosáhli. Souboj s Polákem Kajetanowiczem a dalšími zahraničními jezdci byl určitě oživením a my jsme si ho užili,“ dodává Jaromír Tarabus.

„Byl to zajímavý týden, ale i to k závodům patří. Z důvodů pracovního vytížení jsem se nemohl zůčastnit dvoudeního testu. Když mi pak Mirek zavolal v úterý dopoledne, že havaroval, původní plán příprav na Rally Bohemia vzal za své. Během dne jsem své věci několikrát vybalil a zase uložil do tašky. Kolem půlnoci jsme se dohodli, že letošní ročník Rally Bohemia aspoň odtrénujeme. Ještě ve středu dopoledne jsem si myslel, že jediný start, na který se o víkendu postavím bude maraton na horských kolech. Jsem ale velmi rád, že jsem mohl nakonec usednout do své závodní sedačky,“ doplňuje Dan Trunkát.

Dalším vystoupením Czech Ford Rally Teamu a posádky Jaromír Tarabus – Daniel Trunkát bude zlínská Barum Rally, na jejímž startu se znovu sejde silná mezinárodní konkurence.


Jaromír Tarabus na Rally Bohemia se Škodou Fabia S2000

Posádka Jaromír Tarabus - Daniel Trunkát letos pravidelně startuje v Mediasport Mezinárodním mistrovství ČR v rally s vozem Ford Fiesta S2000. Při víkendové Rally Bohemia ale usedne do Škody Fabia S2000.

Při úterním testování před Rally Bohemia došlo k nepříjemné havárii. Jaromír Tarabus se dostal mimo trať, kde levou zadní částí svého Fordu trefil strom. Poměrně silný náraz způsobil značné poškození vozu a pro celý tým, stejně jako řadu lidí a společností, které posádku Tarabus - Trunkát letos podporují, začala náročná bitva s časem.

Tým Jipocar Racing, který Fiestu S2000 pro Jaromíra Tarabuse a Daniela Trunkáta připravuje, stejně jako české zastoupení Fordu začaly okamžitě jednat o možnosti dodání potřebných náhradních dílů, případně zapůjčení celého vozu. Navzdory celonočnímu a celodennímu nasazení celé řady lidí, se ve středu po poledni ukázalo, že vzniklou situaci nelze logisticky vyřešit tak, aby se vůz stihl na víkendový závod náležitě připravit.

Jaromír Tarabus s Danielem Trunkátem ale do letošní sezony šli s odhodláním přiblížit se co nejtěsněji domácí špičce a pokusit se ji také co nejvíce potrápit. Proto management posádky začal okamžitě řešit možnost startu na Bohemii s jiným vozem. Díky vstřícnosti. pana Vlastimila Neumanna a jeho společnosti K.I.T. Racing nakonec posádka v pátek na startu Rally Bohemia chybět nebude. Podruhé ve své kariéře se ale představí se Škodou Fabia S2000.

Marek Fuks, manažer posádky Tarabus - Trunkát: „Takové věci se samozřejmě stát mohou, i když je to nepříjemné. Pro nás všechny byly úterní odpoledne a noc, stejně jako následující den, velice náročné. Chci jménem týmu poděkovat všem, kteří dělali maximum pro to, aby Jaromír s Danielem mohli Bohemku jet a pokud možno s Fordem. Velké díky patří manažerovi týmu Jipocar Racing Quirinu Müllerovi, který dlouho do noci byl v kontaktu s vedením společnosti M-Sport a snažil se pro naši posádku zajistit potřebné náhradní díly. Danovi a Mirkovi, že neztratili chuť bojovat. Stejně tak musím poděkovat také panu Petru Prokopovi, jenž byl navzdory svému velkému pracovnímu vytížení po celou středu připraven sednout do letadla a osobně letět pro náhradní díly. Bohužel, navzdory vstřícnosti vedení M-Sportu i dalších týmů, které byly ochotné zapůjčit nám jinou Fiestu S2000, žádná z variant nebyla logisticky řešitelná tak, aby se vůz podařilo na soutěž připravit včas.“

„Proto jsme museli hledat náhradní řešení v podobě přípravy startu s jinou značkou vozu kategorie S2000. Dlouho existovala i naděje, že Jaromir opět usedne za volant Abarthu Grande Punto S2000 poslední evoluce. Nakonec se však posádka Tarabus - Trunkát na startovní rampě Rally Bohemia představí s vozem Škoda Fabia S2000. Velice nás mrzí, že na Bohemii nebudeme startovat s Fordem. Celý tým ale udělá maximum pro dobrý výsledek, abychom alespoň tímto způsobem poděkovali všem, kteří se tolik snažili dostat naší posádku na start víkendové soutěže. Pomačkaný blatník nás nemůže zastavit,“ dodává s úsměvem Marek Fuks.

Jaromír Tarabus: „Samozřejmě mi je nesmírně líto, co se stalo. I já chci poděkovat všem lidem v týmu i kolem něj za úsilí, které v posledních dnech vynaložili. Bohemka určitě nebude vůbec jednoduchá, na jejím startu se sejde opravdu silná konkurence, ale my určitě uděláme maximum, abychom se co nejvíc přiblížili absolutní špičce a dosáhli co nejlepšího výsledku. Tratě Rally Bohemia jsou velice krásné, ale také náročné, především díky své délce, proto hodně záleží na koncentraci. Určitě je to soutěž, do které jdeme s určitým cílem, a rozhodně bychom rádi navázali na výsledky z předchozích let, kdy se nám zde dařilo dojíždět hodně vysoko.“

Rally Bohemia 2010 odstartuje v pátek 2. července v 17:05 hod superspeciálkou na Autodromu v Sosnové. Do první klasické rychlostní zkoušky odstartují jezdci v sobotu 3. července v 9:00 hod. Jména vítězů budeme znát v neděli 4. července v 16 hodin. Na posádky čeká celkem 227,56 měřených kilometrů rozdělených do 16 rychlostních zkoušek.


Copyright © 2008 Tarabus & Trunkát. All Rights Reserved.
Created by B2 and Studio DESTINY