Tarabus & Trunkát

Tarabus & Trunkát Tarabus & Trunkát Tarabus & Trunkát Tarabus & Trunkát Tarabus & Trunkát Tarabus & Trunkát Tarabus & Trunkát Tarabus & Trunkát

Poslední novinky

Rok 2017

Rok 2016

Rok 2015

Rok 2014

Rok 2013

Rok 2012

Rok 2011

Rok 2010

Rok 2009

Rok 2008

Chcete-li dostávat e-mailem novinky týkající se webu a týmu Tarabus&Trunkát, vyplňte prosím Vaši e-mailovou adresu:


Novinky

T&T na Šumavě: Úvod špatný, výsledek dobrý

Nevydařený páteční začátek a sobotní ráno, následné propracování se na pátou příčku a její uhájení před dotírajícími soupeři v závěrečné nedělní etapě. Stejně jako dramatické momenty i mimo kokpit soutěžního speciálu. To jsou hlavní atributy letošní Rallye Šumava pro Jaromíra Tarabuse a Daniela Trunkáta.

Do Klatov na Rallye Šumava odjížděla posádka Jaromír Tarabus - Daniel Trunkát opět v obvyklém složení, když si pilot mezitím zkrátil čas mezi Valašskou rally a Šumavou havárií na shakedownu Portugalské rally s Filipem Schovánkem. Časy ze závěru loňského roku i z úvodu nešťastné Valašské rally naznačovaly, že by se Grande Punto S2000 zlínsko-brněnské dvojice mohlo pohybovat v absolutním pořadí značně vysoko.

Tradiční páteční okruhovou zkoušku, stejně jako první ranní sobotní testy, však zajela posádka až za hranicí první desítky, na což jsme u ní nebyli v minulých závodech zvyklí. „Na klatovský okruh jsme zvolili nevhodné pneu, takže auto vůbec nefungovalo a museli jsme jet velice opatrně, což se odrazilo i na dosaženém čase. Bohužel v nastoleném trendu jsme pokračovali i v sobotu ráno, když jsme snad jako jediní ze špičky obuli mokré gumy, zatímco trať byla oproti našim předpokladům již i v lesích zcela suchá,“ vysvětluje Daniel Trunkát a pilot dodává: „Na okruhu jsme obuli mokré gumy, ale dobře se na nich nejelo, nevěřil jsem jim, a čas nebyl nic moc. Klouzali jsme se i v sobotu ráno, když jsme nechali nařezané mokré pneu kvůli domnělému mokru v lesích, což se ukázalo jako hodně špatný tah.“

V dalším průběhu sobotního dne už se Jaromír s Danielem vrátili jak zajížděnými časy, tak celkovým umístěním do obvyklé první desítky, a jejich pouť vzhůru se stabilizovala na pátém místě po osmé rychlostní zkoušce. Jaromír Tarabus se pak dívá na sobotní etapu následujícími pocity: „V dalším průběhu dne už to bylo lepší, už jsme měli alespoň dobrý pocit z jízdy, i když časy nebyly takové, jaké bychom si představovali.“ Závod byl však poznamenán zrušením dvou rychlostních zkoušek po incidentech Vojtěcha Štajfa, za kterým startovala právě zlínko-brněnská dvojice. „Po první sekci už jsme gumy volili správně a úměrně tomu začal zlepšovat i náš výkon. Nicméně průběh etapy byl narušen dvěma zrušenými erzetami, ve kterých jsme shodou okolností dojížděli vždy jako první auto za Vojtou Štajfem. Zejména u jeho havárie to bylo značně dramatické, vypomáhali jsme i svými hasícími přístroji. Velice dobře zde zafungoval pořadatelský záchranný systém, neboť sanitka i záchranáři byli na místě velice rychle od chvíle, kdy jsem nahlásil nehodu na dispečink,“ chválí bezpečnostní zajištění Daniel Trunkát.

Ze závěrečné nedělní etapy na Kdyňsku a Klatovsku pak už mají závodníci vesměs kladné pocity: „Snad nejvíce se nám líbila závěrečná runda druhého dne, kdy se na nás začal tlačit Jan Jelínek a především Karel Trojan, takže jsme museli závodit a s tím přišlo i další zlepšení časů,“ což v praxi znamenalo stabilní časy kolem pátého místa v absolutním pořadí. K často diskutované městské RZ v Plzni ve Štruncových sadech a k aktuálnímu tématu bezpečnosti diváků na rally spolujezdec poznamenává: „Líbila se mi vcelku Plzeň, kde byla hojná divácká kulisa. Při té příležitosti bychom fanouškům poděkovali, že byli ukáznění, nemusely se kvůli nim rušit rychlostní zkoušky a především, že soutěž probíhala i skončila pro všechny dobře a bez problémů.“

„Celkový pocit ze soutěže je dobrý spíše jen z hlediska výsledku, jinak máme před Krumlovem co zlepšovat, jelikož odstup od špičky byl velký. Musíme hodně zapracovat i na autě, abychom byli konkurenceschopní,“ ohlíží se za letošním účinkováním na Šumavě na závěr Dan Trunkát.

Příští soutěží bude pro posádku již zmíněná jihočeská Rallye Český Krumlov.

Havárie Jaromíra Tarabuse v Portugalsku

Po úspěšných vystoupeních v podobě pátého a šestého místa v šampionátu produkčních vozů čekal Jaromíra Tarabuse třetí start v mistrovství světa na Rally Portugal. Na místě spolujezdce zaskakoval za zaneprázdněného stabilního spolujezdce a týmového manažera Daniela Trunkáta týmový poradce, a především velezkušený spolujezdec Filip Schovánek. Bohužel, soutěž pro posádku skončila dříve, než pořádně začala, a to velkou nehodou na shakedownu, kterou můžete vidět na fotografiích.

Dění před závodem nám už popíše sama posádka.
Jaromír Tarabus: „Co se týče seznamovacích jízd, tak trať byla náročná na rozpis, neboť je v Portugalsku hodně horizontů a zatáček přes horizonty, stejně jako proměnlivý povrch, který je někde spíše měkčí písčitý a jinde zase tvrdý kamenitý. Také jsme se snažili v rámci možností podle Filipových rad trochu zjednodušit rozpis. Trénovali jsme terénním vozidlem, ve kterém se sedí o metr výše, než potom v závodním autě, takže jsem se lehce obával, zda to nebude problém z hlediska odhadu trati. Každopádně se mi trať velice líbila a těšil jsem se na ostré průjezdy - i z toho důvodu, že po pondělním testu jsem měl jak z auta, tak z povrchu moc příjemný pocit a vypadalo to, že by to mohlo být velice pěkné svezení.“

Filip Schovánek „Začali jsme pondělním testem, při kterém jsme najeli šedesát ostrých kilometrů na dvou rozdílných tratích, rychlé a technické, a vše fungovalo špičkově. Seznamovací jízdy byly Portugalsku na podmínky mistrovství světa časově nenáročné a na všechno byl dostatek času. Zdálo se mi, že Míra trénuje relativně pomalu a ani plně nevyužíval maximální povolený rychlostní limit, takže jsem se jej snažil „nutit“ k rychlejšímu prvnímu seznamovacímu průjezdu, což už se nám posléze dařilo. Po seznamovacích jízdách jsme se poměrně obsáhle bavili o rozpisu, který je podle mého názoru na obtížné tratě mistrovství světa až příliš podrobný a náročný na čtení pro spolujezdce i pro vnímání jezdce. Ještě v tomto směru poskytnu posádce nějaké návrhy.“

Pak již ovšem přišel čtvrteční testovací shakedown před vlastním zahájením soutěže.
Jaromír Tarabus: „Dvakrát jsme si shakedown projeli a chtěli jsme po bezproblémovém průběhu pondělního testu chytit nějaké dobré tempo na závod, takže jsme zamířili ještě k třetímu průjezdu. Po něm už jsme plánovali jet do servisu. Překvapila nás však jedna zatáčka - ani nevím pořádně proč, roli asi sehrálo to, že byla širší a otevírala se, i když se za ní pak zase jelo do utaženého užšího. To mě možná zlákalo najet do ní v rychlejším tempu, naráz jsme se ocitli mimo stopu, a už se nepodařilo auto dostat následného utažení v užším prostoru. Na krajnici byl skalnatý břeh, který nás vykopl ze silnice a následně jsme šli několikrát přes střechu a přes stromy, než jsme už bez kol dopadli na podvozek. Naštěstí během nehody i přes značné poškození vozu nepřišel žádný tvrdší náraz, takže se nám nic nestalo. Při pohledu na fotografie nehody mě trochu zamrazilo při pohledu na kovové tyče, kterými byla kolem trati upevněna páska, a které mohly při nehodě velice snadno proniknout do vozu. Pořadatel by možná měl zvážit bezpečnější způsob lemování trati.“

Komentář k nepříjemné situaci podává Filip Schovánek: „Samotný závod pro nás bohužel skončil dříve, než začal. Inkriminovaný shakedown jsme projeli dvakrát pěkně a bez problémů, při druhém průjezdu jsme poměrně hodně zrychlili a časy byly slušné. Nehodu při posledním plánovaném třetím průjezdu už popsal Míra. Bylo to pro mě samozřejmě velké zklamání, protože díky časovému formátu soutěže, kdy shakedown probíhal pouhé tři hodiny před startem závodu, již nebyla šance v takto krátkém čase poničený vůz opravit.“

Za až příliš krátkým účinkováním na jihu Evropy se Jaromír Tarabus ohlíží takto: „Chtěl bych se omluvit celému týmu a všem fandům, kteří nám drželi palce. Takové nehody se na shakedownu sice občas přihodí, ovšem stávat by se to samozřejmě nemělo. Moc mě to mrzí, mohl jsem se svézt na typu povrchu, na kterém jsem ještě nejel a těšil jsem se na něj. Navíc se spolujezdcem, který má obrovské zkušenosti z mistrovství světa, a nakonec z toho, kromě absolvování testu a seznamovacích jízd, nic nebylo.“

Filip Schovánek na závěr přidává i přání do dalšího průběhu sezóny: „Doufám, že se Míra z této příhody již rychle „otřepal“ a že na následující Rallye Šumava zase pojede svou standardní čistou rychlou jízdu. Mirovi i Danovi přeji na Šumavě jen to nejlepší, a ať si připíší co nejvíce bodů do domácího mistrovství. Naše spolupráce v oblasti poradenství a výpomoci, která začala již loni ve Walesu, bude i nadále pokračovat.“


Copyright © 2008 Tarabus & Trunkát. All Rights Reserved.
Created by B2 and Studio DESTINY