Tarabus & Trunkát

Tarabus & Trunkát Tarabus & Trunkát Tarabus & Trunkát Tarabus & Trunkát Tarabus & Trunkát Tarabus & Trunkát Tarabus & Trunkát Tarabus & Trunkát

Poslední novinky

Year 2017

Year 2016

Year 2015

Year 2014

Year 2013

Year 2012

Year 2011

Year 2010

Year 2009

Year 2008

To receive e-mail updates about the website and the Tarabus&Trunkát Rally team, please fill in your address:


Novinky

We are sorry, some News are available in Czech language only.

T&T se na Příbrami rozloučí s českou rally a míří do Evropy

Na říjnovou Rally Příbram pojedou Jaromír Tarabus s Danielem Trunkátem obhajovat vítězství ze svých zdejších posledních dvou startů v letech 2010 a 2012. Vzhledem k tomu, že se zde však letos očekává především těsný boj o český titul mezi Václavem Pechem a Janem Kopeckým, je jasné, že výchozí situace bude pro dvojici “T&T” ještě obtížnější než v předchozích letech. Co je ovšem jisté již nyní je fakt, že pro posádku bude Rally Příbram rozlučkou s jejím pravidelným působením v českém rallyovém šampionátu. Důvod této změny je však pro český rallysport potěšující.

„Po sedmi společných letech strávených v MMČR v rally nastal příhodný čas na změnu a můžeme oznámit, že v příštím roce absolvujeme FIA European Rally Championship. Bude to pro nás zcela nová výzva, protože s výjimkou Jänner rallye a jednoho Jaromírova startu na Sanremu nemáme se současnými evropskými soutěžemi žádné zkušenosti. I evropský šampionát absolvujeme samozřejmě v týmu Kresta racing, jehož služeb využíváme již dva roky,“ oznamuje revoluční plán pro rok 2014 spolujezdec a týmový manažer v jedné osobě Daniel Trunkát. Předtím je však ještě třeba zúčtovat s rokem stávajícím: „Již nyní je jisté, že jsme získali potřetí po sobě bronzovou příčku v celkovém hodnocení MMČR v rally. Výsledky v Příbrami na tom již nemohou nic změnit. Příští rok nás fanoušci budou moci vidět v domácím šampionátu jen na lednové Jänner rally a Barum Czech rally Zlín. I proto bychom tedy letošní Rally Příbram rádi pojali i jako takovou rozlučku s domácím publikem a poděkování za dlouholetou přízeň,“ zvou fanoušky na poslední díl hlavního českého šampionátu Jaromír Tarabus a Daniel Trunkát.

Pro informace a zajímavosti ze života týmu můžete sledovat facebookový profil Tarabus&Trunkát rally teamwww.tarabus.cz, kde naleznete i informace k Fan klubu T&T, který přichystá po skončení sezony další akci pro své členy.


„T&T“ na Barumce bronzoví navzdory penalizaci i defektu

Neuvěřitelný koktejl problémů i štěstí připravila Jaromíru Tarabusovi a Danielu Trunkátovi letošní Barum Czech rally Zlín. Posádku potkala v průběhu soutěže minutová časová penalizace i dvanáct kilometrů jízdy na defektu pneumatiky a přesto obsadila v cíli prestižní třetí místo.

Páteční vstup do soutěže na městské noční rychlostní zkoušce se posádce tradičně nevydařil podle jejích představ, když zde skončila osmá. Úplně jiná situace ovšem panovala hned od sobotního rána, když Jaromír Tarabus a Danielem Trunkátem zajížděli časy v první pětce absolutního pořadí, vždy s odstupem do pěti sekund za lídry soutěže Janem Kopeckým a Pavlem Dreslerem. Ještě lépe se jim dařilo při průjezdu nejdelší rychlostní zkoušky Troják, kde dvojice „T&T“ obsadila druhé místo pouze 1,4 sekundy za Janem Kopeckým. “Ve městě jsme začali lépe, než obvykle, ale čas moc přesvědčivý nebyl. V sobotu ráno se nám ovšem podařilo podruhé v sezoně zachytit špičkové tempo už hned od začátku soutěže, takže jsme s jízdou byli velmi spokojeni. Ceníme si hlavně času na obtížném a dlouhém Trojáku, kde jsme zaostali jen minimálně,” říká ke vstupu do soutěže Jaromír Tarabus.

Před vjezdem do poledního servisu však přišla ledová sprcha v podobě minutové penalizace za předčasný vjezd do časové kontroly. Odpoledne a večer se potom nesly ve znamení stahování této ztráty: “V euforii a za účasti sponzorů a známých jsem udělal fatální chybu, která se mi ještě nikdy nestala. Nicméně stala se právě teď, takže jsme dopadli z nadšení na dno. Ale zase jsme se od něj odrazili a probojovali se do večera zpět nahoru na čtvrtou příčku. Den pro nás tedy nakonec skončil tak, jak začal,” popisuje Daniel Trunkát hlavní zápletku sobotní etapy, kterou si sám připravil. Jaromír Tarabus: „Na první Pindule po servisu před námi měl technické problémy s vozem Tomáš Kostka. Oceňujeme jeho férové gesto, že v momentě, kdy věděl, že Barumka je pro něj již ztracena, zastavil na přejezdu hlavní silnice a počkal, než projedeme, aby nás nezdržoval v úzké lesní pasáži.“ K návratu ze sedmé příčky na čtvrtou přispěl podařený průjezd druhým Trojákem, kde se podařilo zopakovat druhé místo, stejně jako rychlý čas na večerní Pindule. To posádka ještě netušila, že podobnou stíhací jízdu zažije i v nedělní etapě.

Do druhé etapy vstoupili Jaromír s Danielem výborným výkonem na dlouhé rychlostní zkoušce Maják, kde společně s Romanem Krestou a Petrem Grosem dominovali. Pak ovšem následovala další komplikace: „Na druhé nedělní zkoušce Jankovice jsme dostali defekt pneumatiky. Nevíme přesně kde, nic výrazného v cestě nebylo, ani nás chování vozu předem nevarovalo. V rychlé levé zatáčce jsme šli následkem defektu částečně mimo cestu do příkopu. Naštěstí jsme jím jen projeli a neztratili zde prakticky žádný čas. Chvíli jsme přemýšleli, zda kolo vyměnit nebo ne, ale rozhodli jsme se na něm dojet, což se nakonec ukázalo jako dobrá volba“, popisuje dramatický moment Jaromír Tarabus, kterého doplňuje Dan Trunkát: „Bylo to riskantní rozhodnutí, protože do cíle zbývalo celých dvanáct kilometrů, což je na jízdu na defektu opravdu hodně. Auto se nám podařilo patrně s pomocí všech aktuálně přítomných andělů strážných udržet na trati a naštěstí nedošlo ani k poškození vozu, takže jsme jízdou na defektu ztratili celkem jenom minutu. Znovu se na nás dotáhli Seep Wiegand s Frankem Christianem. Naštěstí se nám podařilo na ně na předchozí rychlostní zkoušce Maják najet půl minuty a jízdou na defektu jsme na ně ztratili stejný čas, takže jsme zůstali těsně před nimi a díky defektu Romana Kresty jsme se posunuli na třetí příčku.“

Poslední sekce soutěže se už nesla ve znamení snahy udržet bronzovou pozici bez dalších komplikací: „Po opětovném druhém času na Majáku jsme druhý průjezd Jankovicemi už trochu prodali v obavě, abychom nedostali další defekt. V poslední RZ jsme pak přesto trefili jeden kámen, ale obešlo se to bez problémů. Auto bylo skvěle připravené a fungovalo naprosto bezchybně, za což patří poděkování celému týmu. Díky také všem, kteří nám hlásili informace o aktuálním počasí na trati rychlostních zkoušek, stejně jako fanouškům za vytvoření pěkné atmosféry při celé Barum rally. Byla to jedna z našich nejlépe rozjetých soutěží a nakonec také naše nejúspěšnější Barumka,“ děkuje všem spokojený Jaromír Tarabus.

„Během letošní Barumky jsme zažili všechno, co při rally můžeš a snad i máš zažít. To znamená skvělý začátek i časy na erzetách, časovou penalizaci, stíhací jízdu, defekt a jízdu na něm, to vše doplněné proměnlivým počasím a stavem trati. A samozřejmě velkou dávkou štěstí. V souhrnu je to pro nás až neuvěřitelný zážitek. Jen nás mrzí, že z podia vypadli Roman Kresta s Petrem Grossem, kteří by si tam za svou jízdu také zasloužili být. Je to pro nás jeden z nejlepších výsledků v kariéře a budeme se snažit, abychom se na stupně vítězů na Barumce ještě někdy vrátili,“ uzavírá letošní dramatický ročník Daniel Trunkát, spolujezdec posádky, která vstupuje do historie Barum rally jako druhá posádka v její dohledatelné historii, která dokázala být na stupních vítězů i s minutovou penalizací.


Copyright © 2008 Tarabus & Trunkát. All Rights Reserved.
Created by B2 and Studio DESTINY