Tarabus & Trunkát

Tarabus & Trunkát Tarabus & Trunkát Tarabus & Trunkát Tarabus & Trunkát Tarabus & Trunkát Tarabus & Trunkát Tarabus & Trunkát Tarabus & Trunkát

Poslední novinky

Year 2017

Year 2016

Year 2015

Year 2014

Year 2013

Year 2012

Year 2011

Year 2010

Year 2009

Year 2008

To receive e-mail updates about the website and the Tarabus&Trunkát Rally team, please fill in your address:


Novinky

We are sorry, some News are available in Czech language only.

T&T: Dalmatýnka se zakousla do bronzu a nepustila!

Sportovní drama bez jediné režijní chyby! Tak musel hodnotit dvoudenní boj stupně vítězů každý, kdo sledoval průběh Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče. Pro Jaromíra Tarabuse a Daniela Trunkáta mělo toto drama to nejlepší možné vyvrcholení, protože to byli v cíli právě oni, kdo se radoval ze třetího místa v absolutním pořadí.

Jestliže měla dvojice „T&T” ke specifické jihomoravské soutěži až do letošního ročníku poněkud ambivalentní vztah, po letošku bude zřejmě vše jinak. Letošní Rally Hustopeče jí totiž přinesla jeden z dosavadních největších sportovních zážitků v životě. Již večerní páteční etapa napověděla, že se chystá k velkému souboji. Elitní pětka se za sebou totiž na všech pátečních rychlostních zkouškách seřadila v pořadí Kopecký, Kresta, Pech, Tarabus a Valoušek, přičemž rozestupy byly mezi všemi podstatně menší, než jsme byli zvyklí na předchozích soutěžích. To platilo zejména právě v případě posádky “dalmatýnské” fabie S2000, když na třetího Václava Pecha měla ztrátu pouhých osm sekund a stejně malý náskok ji naopak dělil od pátého Pavla Valouška.

Pocity posádky z pátečního večera byly následující. Jaromír Tarabus: “Po úvodní večerní sekci jsem měl obavu, zda se nám podaří zajíždět srovnatelné časy s Vaškem Pechem a Pavlem Valouškem i v noci za tmy, ve které se nám letos zatím příliš nedařilo. Tyto obavy se však nepotvrdily. Vašek nám ujel pouze o pár sekund, na Pavla jsme dokonce nějaké sekundy k dobru získali.“ Daniel Trunkát: „Hustopeče, to je obtížný, rychlý a velmi specifický mix asfaltu a šotoliny. Po pátku jsme byli příjemně překvapeni, že jsme neztratili to, co na předchozích soutěžích. Na Vencu Pecha jsme tedy chtěli v sobotu určitě zkusit zaútočit.“

Zmíněný úmysl „Mirovi“ s Danem v první sekci druhé etapy vycházel. Až do polední servisní pauzy se odstup od posádky plzeňského Mini nezměnil ani o píď a zůstal na hodnotě 8 sekund. Útok ovšem přicházel také zezadu, když Peugeot Pavla Valouška během dopoledne ukusoval vteřinu po vteřině ze své ztráty a přiblížil se až na 3,5 sekundy. Jaromír Tarabus: „Sobota navázala na pátek. Pavel jel první polovinu dne velmi rychle a neustále nás stahoval.“ Daniel Trunkát: „Závod už nyní postupně gradoval. Když jedeš dva dny v pěti až deseti sekundách se soupeři před tebou i za tebou, má to úplně jiný náboj, než když vás dělí půl minuty nebo více.“

K zásadnímu útoku na třetí příčku a zároveň protiútoku před dotírajícím „Valdou“ zatroubila posádka Tarabus-Trunkát na šestnácti kilometrech první RZ Bořetice. Zde se podařilo zajet druhý absolutní čas i před Janem Kopeckým, ale hlavně před Pechem a Valouškem. Jaromír Tarabus: „RZ 9 jsme jeli velmi agresivně, někdy až příliš zeširoka. Některé úseky, zejména závěrečný, to už bylo hodně nadoraz.“ Dan Trunkát: „Zásadní pro nás byla RZ 9, místy to už byl totální flat-out na 110 %, tedy za hranou. On-board z této RZ bude stát za to.“ Na následující RZ si vyhrocený souboj bohužel vybral svoji daň. Černý petr tentokrát zůstal v ruce posádce Pech-Uhel, která v jedné zatáčce vylétla zadní částí vozu mimo trať, kde čekal strom. Souboj o třetí místo se tím ovšem pro „T&T” paradoxně ještě více zdramatizoval. „Díky naší jízdě „naslepo“ ve zvířeném šotolinovém prachu za poškozeným vozem Václava Pecha se na nás opět více dotáhl Pavel Valoušek. To však nemohl nikdo ovlivnit. Chtěli bychom zde opravdu velmi poděkovat Václavu Pechovi s Petrem Uhlem za to, že nás nezbrzdili a maximálně starostlivě nám uvolnili trať. Tím nám umožnili nadále bojovat o třetí místo s Pavlem Valouškem,“ děkuje svorně svým tentokrát méně šťastným soupeřům posádka černobílé Bruco fabie S2000.

Do souboje o třetí místo v posledních dvou RZ tedy vstupovali Jaromír s Danielem s nicotným náskokem 2,4 sekundy. „Druhý průjezd RZ Bořetice jsme už nejeli v takovém agresivním stylu jako první. Celkově se nám tato RZ příliš optimálně nepovedla. V poslední RZ 12 jsme měli krizovou situaci v zatáčce, kde předtím skončil Venca Pech. Závěr RZ se nám ale podařil dobře. Díky tomu jsme „Valdovi“ vrátili zpět čtyři desetiny sekundy, které nám nadělil na předchozí RZ a v cíli soutěže jsme na něj měli naprosto stejný náskok, jako před poslední sekcí,“ popisuje infarktový finiš s tím nejlepším možným koncem pilot.

A hodnocení celého závodu z úst posádky? Jaromír Tarabus: „Jeden z největších zážitků v naší kariéře. Pokud bychom to měli srovnat s naší vítěznou deštivou Příbramí 2010, tak tam došlo k opravdovému dramatu až na poslední rychlostní zkoušce. Ovšem tady to bylo od začátku do konce celý závod a souboj gradoval až do úplného finále. Samozřejmě, stála při nás nutná dávka štěstí, která je při takovýchto soubojích vždy nezbytná.“ Daniel Trunkát: „Naše třetí místo z velké části patří Romanu Krestovi za to, jak nám na tuto soutěž nastavil auto, což byla naprostá fantazie. Celý Kresta racing má tedy na výsledku lví podíl. Auto fungovalo super od začátku do konce a nám se podařilo neudělat za celý závod žádnou významnější chybu, která by se zde okamžitě promítla do výsledků. Pokud by se nám takto dařilo i na obtížné Bohemii, bylo by to maximum, co si můžeme přát.“

Nakolik se toto přání splní, uvidíme již za tři týdny na legendární Rally Bohemia v termínu 13.-15. července. Pro zajímavosti ze zákulisí týmu můžete zatím navštívit na facebooku profil Tarabus&Trunkát rally team.


T&T před polovinou sezony čtvrtí

Ani jsme se nenadáli, a česká rallyová sezona se již přehoupla do své druhé poloviny. Pro dvojici „T&T“, alias Jaromíra Tarabuse a Daniela Trunkáta, se však bude sezona překlápět díky absenci na úvodní Jänner rally až právě na nastávající Rally Hustopeče mezi vinicemi.

T&T se v letošní sezoně netají, že jejich ambicí je boj v elitní trojce absolutního pořadí, byť je tam i díky účasti továrního týmu Škoda motorsport letos nejsilnější konkurence za celou řadu posledních let. Situaci plně naplňující toto přání přinesla posádce hned březnová Valašská rally, kde se dařilo zajíždět časy srovnatelné s Václavem Pechem a místy i týmovým kolegou Romanem Krestou. Odstup na třetí příčku v cíli činil pouze 35 sekund. Cenným skalpem pak byla porážka předloňského mistra republiky Pavla Valouška v přímém souboji.

Povzbuzena valašským výkonem, který byl oceněn diváckou i novinářskou veřejností a cenou Motor Sport News Trophy, odjížděla posádka „reverzně-dalmatýnské“ fabie S2000 na naši nejstarší existující soutěž, Rally Šumava Klatovy. Při absenci Peugeota Pavla Valouška se hlavní pozornost „Miry“ a Dana soustředila na souboj s Václavem Pechem. Ten však v páteční noční etapě dopadl o vcelku výrazných 27 sekund ve prospěch plzeňského soupeře. V druhé etapě už sváděla T&T Fabia s Mini Cooperem Václava Pecha na jednotlivých rychlostních zkouškách vyrovnanější souboj. Ten však skončil předčasně, když Václav Pech skončil s vylomeným kolem a „u Tarabusů“ se tak mohly slavit první letošní stupně vítězů v podobě třetího místa.

Pauzu mezi Šumavou a Krumlovem vyplnil tým tradiční účastí na domácím Rallysprintu Kopná. Zde bylo vítězství mezi „ne-WRCy“ a čtvrtá příčka absolutně byla asi maximem možného, přestože hlavním cílem bylo testování vozu.

Po Kopné již následovala Rallye Český Krumlov, která přinesla posádce, navzdory nočnímu technickému problému, čtvrté místo. Bohužel, večer po skončení soutěže všechny šokovala zpráva o tragickém úmrtí spolujezdce Aleše Zimolky, která veškeré předchozí sportovní výsledky učinila zcela nepodstatnými…

Před nastávající Rally Hustopeče figurují T&T v tabulce šampionátu na průběžném čtvrtém místě, který budou chtít minimálně udržet. Na co v souvislosti s touto rally mohou Mira s Danem vzpomínat a na co se naopak těšit?

Dan Trunkát: „Hustopeče jsou pro mě společně s Barumkou v podstatě domácí podnik. V roce 2008 v době Mirova zranění jsem až do poruchy motoru úspěšně absolvoval tuto soutěž s Jozefem Bérešem. Rok 2009 máme ještě v paměti kvůli velké havárii do stromu, po které jsme skončili oba v místní nemocnici – naštěstí bez následků na zdraví. Zatím poslední absolvovaný ročních 2010 se vyznačoval obrovským vedrem a čtvrtou příčkou v absolutním pořadí s naší tehdejší „Fionou“.

Jaromír Tarabus: „Hustopeče jsou velmi specifickou soutěží. Přestože jsou určitě zpestřením našeho mistrovství, charakterem tratí nepatří zrovna k mým nejoblíbenějším podnikům. V době konání Hustopečí panují zpravidla buď velká vedra, nebo počasí s nevyzpytatelnými přívalovými dešti. Obojí je poměrně náročné, ať už na fyzičku, nebo zejména na volbu pneumatik. Uvidíme, co přinese letošní ročník. Na samotnou soutěž se samozřejmě již velmi těšíme a zveme k trati všechny fanoušky.“


Copyright © 2008 Tarabus & Trunkát. All Rights Reserved.
Created by B2 and Studio DESTINY