Tarabus & Trunkát

Tarabus & Trunkát Tarabus & Trunkát Tarabus & Trunkát Tarabus & Trunkát Tarabus & Trunkát Tarabus & Trunkát Tarabus & Trunkát Tarabus & Trunkát

Poslední novinky

Year 2017

Year 2016

Year 2015

Year 2014

Year 2013

Year 2012

Year 2011

Year 2010

Year 2009

Year 2008

To receive e-mail updates about the website and the Tarabus&Trunkát Rally team, please fill in your address:


Novinky

We are sorry, some News are available in Czech language only.

Den po výhře mi nebylo nejlépe, přiznal Tarabus

Tři piloti z východní Moravy letos vyhráli soutěž mezinárodního mistrovství republiky v rallye. Třikrát zvítězil nový šampion Pavel Valoušek, jednou Roman Kresta a jednou Jaromír Tarabus, jenž ovládl poslední podnik sezony v Příbrami.

ZLÍN Celou sezonu trpělivě čekal na zaváhání elitního tria Kresta, Pech, Valoušek. Jeho chvíle přišla v závěrečné rallye v Příbrami.

V posledním deštivém testu Jaromír Tarabus využil toho, že nasadil lepší pneumatiky než konkurence. Díky tomu o nicotných devět desetin vteřiny porazil nového šampiona Pavla Valouška a vybojoval své premiérové vítězství v soutěži mezinárodního mistrovství republiky.

„První triumf jsme nechtěli nechat bez oslav, takže druhý den mi nebylo nejlíp,“ s úsměvem přiznal 33letý Tarabus, kterého ve Fordu Fiesta S2000 naviguje Daniel Trunkát.

* Díky prvnímu velkému vítězství v kariéře jste poskočil na konečné třetímísto. Lepší závěr sezony jste si nemohl přát, že?
I bez tohoto úspěchu byla sezona vydařená. Ze začátku jsme si mysleli, že špičku bychom mohli víc stíhat. Ale všichni tři jsou někde jinde. Museli jsme se smířit s tím, že budeme jezdit čtvrtá místa. Stabilně jsme dojížděli, několikrát jsme skončili na stupních vítězů.

* Výhra v Příbrami je druhou ve vaší kariéře. Loni jste slavil doma na Kopné, která patří do jednodenních sprintů. Dají se oba úspěchy srovnat?
Velká soutěž je velká soutěž. Dá se „Na těsné rozdíly jsem zvyklý. Vyhrál jsem o desetinu vteřiny, nebo prohrál o dvě desetiny.“ Jaromír Tarabus, vítěz Rally Příbram jen spekulovat, jestli Venca Pech s Pavlem jeli na konci příbramské rallye naplno.

* Nepodceňujte se. Vždyť nikdo nejde do závodu s tím, že nechce vyhrát...
To je pravda, vyhrát chce každý. Naší výhodou bylo, že jsme mohli jít do většího rizika. Pavel i Vašek potřebovali za každou cenu dojet. V závěru zesílil déšť, Pavel měl horší obutí, tak jsme zkusili jet, co to dá.

* Bylo to největší tempo ve vaší kariéře?
Bylo to o něco víc než standardní jízda (úsměv). Přesto jsem cítil, že to šlo ještě rychleji. Vím o vteřinkách, které jsem svými chybičkami ztratil.

* Valouška jste porazil o devět desetin. Zkuste to přepočítat na metry.
Záleží na aktuální rychlosti auta. Ale já jsem na podobné rozdíly zvyklý. Kdysi jsme porazili Petáka o jednu desetinu, jindy jsem na barumce prohrál s Pepou Sedláčkem o dvě desetiny.

* Prý vám k vítězství gratuloval šéf továrního týmu Ford Malcolm Wilson.
Mně nevolal. Pokud vím, šlo to přes Martina Prokopa.

* Předchozí dvě sezony jste si zpestřil starty v mistrovství světa. Plánujete to také letos?
Chtěli jsme jet do Walesu, ale asi to odpískáme. Možná se ale ještě někde svezeme.

(Převzato ze serveru idnes.cz)


Tarabus zajel životní rallye v Příbrami

Příbram – Sázka na risk se v závěru příbramské soutěže Jaromíru Tarabusovi (na snímku) vyplatila. Zlínský pilot ve finiši předstihl o necelou vteřinu do té doby vedoucího Pavla Valouška a na závěr sezony si připsal velmi cenný výsledek, kterým se posunul na bronzovou pozici v absolutní klasifikaci domácího mistrovství.

Zároveň se jednalo o jeho premiérové vítězství v seriálu Mezinárodního mistrovství České republiky.

„V závěru jsme viděli, že Valda pojede na mírně říznutých slickách, proto jsme zvolili media a zkusili jsme zariskovat,“ popsal situaci před závěrečnou rychlostní zkouškou Tarabus, který v tu chvíli ztrácel zdánlivě nedostižných 15 vteřin. „Bylo však mokro, hodně kaluží a říkal jsem si, že by to Valdovi mohlo dělat mírné problémy. My jsme naopak neměli co ztratit a s výhodou lepšího obutí jsme do toho šli naplno,“ doplnil zlínský pilot.

V cíli se nakonec dočkal zasloužené odměny a svého nejlepšího výsledku v sezoně, která se pro něj dlouho nevyvíjela dvakrát optimálně. „Závěr šampionátu se nám vydařil a s naším působením třeba na Barumce nebo v Příbrami jsme určitě spokojení. Teď ale hlavně půjde o to, abychom podobné výkony dokázali přenést i do dalších závodů a v příští sezoně jsme do bojů na čelních pozicích promluvili ještě výrazněji,“ uvedl pilot vozu Ford Fiesta S2000.

Sám totiž moc dobře ví, že příbramská soutěž byla hodně specifická. Kresta závod vůbec nedokončil, Valoušek jel na jistotu a ani Pech již v závěru zbytečně neriskoval. „Karty byly rozdány jasně a my jsme se z toho snažili vytěžit co nejvíc pro sebe. Dosáhli jsme svého nejlepšího výsledku v kariéře a věřím, že v dalších závodech na něj budeme schopni navázat,“ zopakoval Tarabus.

(Převzato ze serveru zlinsky.denik.cz)


Rallyová Příbram padla Tarabusovi k nohám

Exkluzivní tečku za letošním šampionátem MMČR udělala posádka Czech Ford Rally Teamu Jaromír Tarabus a Daniel Trunkát. Fantastickým výkonem získala premiérově ve své kariéře absolutní vítězství v šampionátu MMČR, třetí místo v celkovém hodnocení MMČR a zároveň poprvé v této sezoně přivedla na zlatém postu do cíle vůz Ford Fiesta S2000, za což si vysloužila osobní gratulace od šéfa M-Sportu Malcolma Wilsona.

Před startem do posledního podniku MMČR odborná veřejnost sestavovala různé varianty závěrečné podoby šampionátu. Posádce Czech Ford Rally Teamu nedávala bodová matematika mnoho reálných šancí. Možnosti na zásadní zvraty byly podloženy pouze slovem ‚pokud‘.

Vstup do rally Tarabusovi s Trunkátem navíc nevyšel podle představ. Díky odstoupení Romana Kresty se sice pevně usídlili na třetím místě průběžného pořadí za Pavlem Valouškem a Václavem Pechem, bojujícími o titul mistra, ale s dosaženými časy nebyla posádka úplně spokojena. V cíli první sekce páteční etapy to vypadalo, že karty konečného pořadí MMČR jsou rozdány.

„První rychlostní zkoušky jsme nejeli dobře, netrefovali jsme se do zatáček a s naším výkonem jsme nebyli spokojení, vyrobil jsem několik chyb,“ stěžoval si v úvodu Rally Příbram Jaromír Tarabus. „Naštěstí jsme od soupeřů zas tolik nedostali. Po první sekci jsme ztráceli necelých 18 sekund, to je sice hodně, ale já čekal, že ztratíme ještě víc.“

Druhá sekce rychlostních zkoušek, která se jela celá za tmy, už vyšla Jaromíru Tarabusovi a Danielu Trunkátovi lépe. V cíli první etapy příbramské soutěže drželi třetí místo průběžného pořadí a před zbytkem startovního pole si vybudovali náskok tři čtvrtě minuty.

„Večer jsem se rozhodl nastavit nějaké tempo a snažili jsme se zajíždět co nejlepší časy v jednotlivých erzetách. Chtěli jsme se pokusit vyhrát i nějakou rychlostní zkoušku, což se nám nepodařilo,“ říká jezdec Fordu Fiesta S2000.

Po první etapě Rally Příbram se její účastníci museli rozloučit s pěkným slunečným počasím. V sobotu dopoledne bylo zataženo a po nočním dešti se těžko odhadovalo, jaké podmínky budou panovat na rychlostních zkouškách. Mraky hrozily deštěm, jen nebylo jasné, kdy a kde začne pršet. Volba pneumatik tak nebyla vůbec jednoduchá a během dne se měla dále komplikovat.

„Do první sekce sobotní etapy jsme nastupovali na nejměkčí variantě slicku, což se na prvních dvou testech, které byly suché, nezdálo jako nejlepší volba, pneumatiky se začaly přehřívat a hodně to klouzalo. Na dalších erzetách se však podmínky změnily a nakonec naše volba nebyla tak špatná, což bylo vidět i na dosahovaných časech,“ popsal Jaromír Tarabus.

Tarabus s Trunkátem vyhráli v sobotu dopoledne tři rychlostní zkoušky z pěti a zejména díky vítězství na téměř sedmnáctikilometrové ‚erzetě‘ Brodce – Milín se dotáhli těsně za druhého Václava Pecha, na kterého před posledními pěti měřenými úseky ztráceli jen 2,3 sekundy. Otevřela se tak před nimi šance zaútočit na druhé místo průběžného pořadí.

„Do druhé sekce sobotní etapy jsme se s Danem rozhodli nastoupit v duchu hesla našeho manažera ‚Příležitost klepe a ty jsi vrátný‘. Proměnlivé počasí způsobilo, že ještě pět minut před odjezdem ze servisu jsem neměl představu, co použijeme za pneumatiky. Do poslední části sobotní etapy jsme s cílem odsunout Vencu na třetí místo vyrazili na kombinaci pneu, nad kterou někteří kroutili hlavou. Musím poděkovat Igoru Norkovi a Jardovi Blažkovi, kteří svou radou přispěli ke konečnému výsledku sobotní etapy,“ říká Jaromír Tarabus.

Šanci zvrátit stav v absolutním pořadí Jaromír Tarabus a Daniel Trunkát plně využili. Vyhráli všech pět zbývajících vložek a již po první z nich postoupili před Václava Pecha na druhé místo průběžné klasifikace. Díky lepší volbě pneu postupně začali stahovat i náskok vedoucího Pavla Valouška. Napětí stoupalo, případné absolutní vítězství by znamenalo posun na třetí místo v absolutní klasifikaci MMČR.

Do poslední rychlostní zkoušky startovali s nevýhodou 14,7 sekundy oproti dosavadnímu leaderovi soutěže, ale i takovou ztrátu se jim na sedmnácti ostrých kilometrech podařilo smazat a o 0,9 sekundy zvítězili v Rally Příbram. Dosáhli tak svého prvního absolutního vítězství v podniku MMČR rally a potvrdili, že se jim v Příbrami daří; vždyť dosud bylo jejich nejlepším výsledkem druhé místo právě z Rally Příbram.

„Dnes jsem si jízdu s Jaromírem opravdu užil, na poslední RZ bylo několik pasáží, kde jsem do interkomu očekával od kapitána Fiesty S2000 pokyn k zatažení podvozku,“ žertoval v cílové časovce Daniel Trunkát.

„Jsme šťastní, že se to povedlo, dnes se nám všechno dařilo. Jak gumy, tak jízda, takže jsme strašně rádi! Snažili jsme se toho využít a nakonec to vyšlo, takže jsme spokojení. Děkujeme celému Czech Ford Rally Teamu – Martinu Krčmovi, Jirkovi Kaliňákovi, Jirkovi Šmachenovi, Pepovi Míkovi, Michalu Vrágovi, Radku Ščensnému, Mr.Q, účetnímu Fantozzimu, Janu Tománkovi a Romanu Sobotkovi, a všem kteří nás podporovali, i fanouškům, kteří nám drželi palce. Osobně chci poděkovat ještě Danu Trunkátovi a Marku Fuksovi, že celou sezonu dělali maximum proto, abychom dosáhli co nejlepšího výsledku,“ zdůrazňuje Jaromír Tarabus. „Jsme rádi, že se nám nakonec podařilo splnit jeden z cílů, který jsme si dali před startem sezony 2010. Doufám, že na tento výsledek navážeme v příští sezoně.“

Díky výsledku z Příbrami postoupili Tarabus s Trunkátem na třetí místo v hodnocení Mediasport MMČR rally před Romana Krestu. Vítězem šampionátu se stal Pavel Valoušek, druhé místo obsadil Václav Pech.

„Roman Kresta, kterého jsme v hodnocení MMČR přeskočili, měl smůlu. I to je rally. Chtěl bych mu moc poděkovat za spolupráci v průběhu sezony 2010 při nastavování auta, a za rady, které nám spolu s Martinem Prokopem poskytoval v průběhu celé sezony,“ dodává Jaromír Tarabus.


Jaromír Tarabus: V Příbrami zkusíme navázat na loňský výsledek

Posádka Czech Ford Rally Teamu Jaromír Tarabus a Daniel Trunkát je připravena na své poslední letošní vystoupení v Mezinárodním mistrovství České republiky v rally. V závěrečném podniku sezony, Rally Příbram, by ráda navázala na loňský výsledek: po atraktivním souboji o vítězství tu získala druhé místo.

Na start v Rally Příbram se Jaromír Tarabus s Danielem Trunkátem připravovali při dvoudenním testu společně s týmovými kolegy Martinem Prokopem a Janem Tománkem, kteří se chystali na start ve Francouzské rally. Testovací rychlostní zkouška na Vyškovsku tak byla vybrána s ohledem na požadavky obou posádek identických Fordů Fiesta S2000. Ve dvou testovacích dnech Jaromír Tarabus najezdil celkem 80 kilometrů, ve kterých se snažil najít optimální nastavení své Fiesty S2000 pro Rally Příbram.

„První den jsme jezdili na trati s povrchem bez větších nerovností a se zatáčkami. Pro druhý den testů jsme zvolili hrbolatější trať. Šlo o to, aby se na vybrané ‚erzetě‘ Martin mohl připravit na Francouzskou rally a my abychom našli nastavení pro Rally Příbram. Během testu jsme si vyzkoušeli i Martinův set-up a snad se nám podařilo doladit nastavení tak, aby bylo pro Příbram vyhovující,“ říká Jaromír Tarabus aktuálně držící čtvrté místo průběžného pořadí MMČR rally.

V Rally Příbram by Jaromír Tarabus s Danielem Trunkátem rádi navázali na své loňské vystoupení v této soutěži. V roce 2009 totiž vyhráli první etapu rally a ve druhé dlouho úspěšně bojovali o vedení s Václavem Pechem. Duel ukončil až Tarabusův defekt tři rychlostní zkoušky před cílem rally. Ovšem i druhé místo z Příbrami se stalo nejlepším výsledkem Tarabuse a Trunkáta v MMČR rally.

„Na Rally Příbram se moc těšíme. Loni se nám tady dařilo, tak bychom rádi na loňský výsledek navázali. Ale uvidíme, trojice Valoušek, Pech, Kresta je skvěle rozjetá. Valda a Venca navíc v Příbrami pojedou o titul, uvidíme, jak se nám bude dařit držet se jich. Určitě ale jako na každé soutěži uděláme všechno pro dosažení co nejlepšího výsledku,“ slibuje Jaromír Tarabus před posledním letošním startem v rámci Mediasport MMČR rally.

Jaromír Tarabus drží před závěrečným podnikem Mediasport MMČR rally čtvrté místo průběžného pořadí šampionátu se 118 body. Mistrovství vede Pavel Valoušek (211 bodů) před Václavem Pechem (197 bodů) a Romanem Krestou (142 bodů).


Rozhovor s Jaromírem Tarabudem v katalogu Elan

Společnost INA SPORT vstoupila do světa rally formou sponzoringu posádky Jaromír Tarabus a Daniel Trunkát. Jejich Ford Fiesta S2000 získal zcela nový design v barvách nového hlavního partnera, značky Elan.

Celý rozhovor si můžete přečíst v tomto PDF souboru (472 kB).


Copyright © 2008 Tarabus & Trunkát. All Rights Reserved.
Created by B2 and Studio DESTINY