Tarabus & Trunkát

Tarabus & Trunkát Tarabus & Trunkát Tarabus & Trunkát Tarabus & Trunkát Tarabus & Trunkát Tarabus & Trunkát Tarabus & Trunkát Tarabus & Trunkát

Poslední novinky

Year 2017

Year 2016

Year 2015

Year 2014

Year 2013

Year 2012

Year 2011

Year 2010

Year 2009

Year 2008

To receive e-mail updates about the website and the Tarabus&Trunkát Rally team, please fill in your address:


Novinky

We are sorry, some News are available in Czech language only.

Jak jsem se svezl s Mirou Tarabusem

O té fantastické zprávě mě informoval můj kamarád David. Jeho slova na ICQ asi mluví za vše. "Ty seš z Prahy 4?" "Ano" "Tak to seš *****" a tady použil nějaký hanlivý výraz, který už jsem raději zapomněl :-)

Ano, já skutečně vyhrál svezení s Mirou Tarabusem na shakedownu Barumky. Poté, co jsem uvědomil o své výhře většinu kamarádů, od těch, kteří se o rally nezajímají, a výhru mi přáli, až po ty rallyové, kteří reagovali podobně jako David, jsem začal přemýšlet, co mě vlastně čeká. Měl jsem už menší zkušenost s jízdou v závodničce, ale vždy šlo o spíš exhibiční záležitosti, tady to mělo být skoro jako na skutečné RZ.
Prostudoval jsem kudy vede trať shakedownu a vyhledal onboardy. Úsek jsem měl nastudovaný a mohl nastat den D.

V pátek jsme si s přítelkou, která mě na závodech pravidelně doprovází, vyrazili z Prahy do Slušovic. Cesta proběhla bez potíží a těsně před servisem jsme ještě potkali Miru cestou na start. V servisu jsme se objevili skoro hodinu před termínem, který jsme si domluvili s AlesGutem, a tak jsme prošli servis a já začínal být už drobně nervózní. Tomu přidali i kamarádi, kteří podávali zprávy z trati ve stylu "Ty voe, Mira tady na oči největší palbu", "teď tady udělal hodiny, máš s sebou něco na převlečení, až si ušpiníš textil?" apod. Následně ovšem opět zazvonil telefon a byl to Aleš Holakovský. "Mira stojí za šejkem, je nějakej problém s autem, sejdeme se v servisu a uvidíme". Tato zpráva mě samozřejmě vyděsila, protože i když byla v případě problémů zajištěna možnost svezení v náhradním termínu, věděl jsem, že takové jako tady na Barumce to nebude nikde.
Vrátili jsme se tedy k servisnímu místu, kde už byl Fiat na kozách v plné práci mechaniků. Seznámil jsem se s Mirou, Danem i Alešem a dostal informaci, že se "jen" vymění převodovka a jedem. A skutečně, za půl hodinky už jsem se soukal do připravené kombinézy a jak mi Dan řekl "apartně vyprané kukly" :-) . Už tento pocit, když Vás někdo oblékne do kombinézy se znaky FASu stojí za to. Podepsal jsem reverz, opět několik "povzbudivých" slov od kamarádů a už jsem se cpal do sedačky - pozor, nepřisednout pásy - mechanici mi je ochotně upravili na míru. Dan mi ukázal, kde se otevírá moje okno, protože to budu na startu a v cíli potřebovat, helma, zapojení intercomu a mohli jsme vyrazit.

Cesta na start měřila odhadem 10 km, a tak jsem měl dost času se po autě pořádně rozhlédnout. Nejvíc mě překvapilo, jak je jezdcova i spolujezdcova sedačka posunuta dozadu. Tak minimálně o 20 cm, Mira má pedály posunuty samozřejmě taky vzad a pokud jste připoután, tak na palubní desku před sebou nemáte šanci dosáhnout. Proběhlo neodmyslitelné zahřívání gum a zkouška brzd. Probrali jsme konkurenty s obdobnými vozy, kteří se postavili na start Barumky a už jsme byli na startu.
Tady čekalo asi patnáct aut a tak Mira poznamenal, že zahřívaní gum bylo asi zbytečné. Alespoň byl čas a ukázal mi na multifunkčním displeji, jak si může nastavit rozložení účinnosti brzd. Jeden fanoušek si zatím přišel k Mirovi pro podpis na kartu a když ho dostal, vydal se i na moji stranu. Jeho smutný pohled, když jsem mu oznámil, že nejsem Miruv stabilní navigátor bych Vám přál vidět :-)

Pomalu jsme se posunuli až na start, kde jsem podepsal další reverz a dostal kartu se zaznamenaným startovním časem. Kouknul jsem na odpočet a když jsem viděl, že podle hodin do startu zbývá ještě 35 sekund, jal jsem se Mirovi vyprávět, že toho člověka na startu znám, když najednou už dobře známy zvuk motoru před startem. Hlavou mi jen proběhlo - tak asi jedem! Jedna, dvě, tři, čtyři....abych se přiznal, nevím, na kterou rychlost jsme přiletěli do té první pravé, ale tím, že jdeme ven, jsem si byl zcela jist! Lup, Mira to posadil do vnitřku, říznul asi o půl metru a už jsme se řítili do levé, která jak jsem si rychle vybavil studované onboardy pořádně utáhne, dva kvalty dolu a už jsme byli za ní. V tu chvíli mi začalo docházet, že tohle auto opravdu funguje a taky to, že jsem se od startu ještě nenadechl! Honem jsem to napravil, pravá, levá a už jsem viděl to divácky oblíbené esíčko. Opět jsme to pořádně řízli, ale kromě občasných ran do podvozku auto sedělo jak přibité. Plný, přes mostek a zase se mi vybavil onboard Kopeckého, "tady přece podřazoval", i Mira těsně před zatáčku podkopl a hurá, teď nás čeká ta rovnější a rychlejší pasáž. Svodidla na vnitřku v nasledující levé jsme museli minout o centimetry, pak pravá a relativní rovina, kde netuším kolik jsme mohli jet. Pak mě překvapily brzdy a koukám že letíme do retardéru, který na onboardech chyběl. Protáhli jsme se jím jako štírci a už před námi byl závěrečný usek. První ostrou levou jsme jeli na můj odhad až moc vnitřkem (ale nechtěl jsem do toho Mirovi kecat :-) , pravá do kopce, levá a cíl!

Jediné, na co jsem se zmohl - "tak to bylo super!" Vysmátej jak lečo jsem odevzdal kartu pro zaznamenání času, kterou jsem celou cestu žmoulal v ruce - byla za ty dvě minuty pořádně propocená - a vydali jsme se zpět do servisu. Mira chtěl, abych spočítal čas, byl jsem tolik vyjukanej, že mi to trvalo pořádně dlouho. Nakonec to bylo 1:39. Moje dojmy, které jsem Mirovi tlumočil se mi slily do jediného - to auto za ty peníze opravdu stojí! Funguje to perfektně! Přijeli jsme do servisu, kde si všichni všimli, že můj předodjezdový strach se změnil v nadšení. Ukázal jsem třes v rukách Alešovi, který mě na horkém sedadle vystřídal (viditelně ho to potěšilo :-) a šel jsem se převléct. Už dlouho jsem se tak nezapotil, kombinace horkého závodního auta a masivní kombinézy je opravdu smrtelná a závodníci mají můj obdiv. Mně v té výhni 20 minut opravdu stačilo! Mira odjel s Alešem k dalšímu průjezdu a já se dělil s okolím o pocity. Ty byly samozřejmě jen kladné :-)

Chtěl bych tímto ještě jedou poděkovat za tuto skvělou a myslím, že pro mne asi nepřekonatelnou zkušenost. Mirovi Tarabusovi za předvedení skutečného jezdeckého umu, Danu Trunkátovi za vysvětlení všeho potřebného, oběma dohromady za velice příjemný a pozitivní přístup, Aleši Holakovskému za perfektní organizaci a v neposlední řadě týmu mechaniků, kteří bleskově odstranili problém, který mě od tohoto zážitku dělil.

Škoda, že v ostrém závodě se Mirovi s Danem nedařilo a technická závada je přinutila odstoupit. Každopádně ale mohou počítat s mojí diváckou podporou na každých dalších závodech!

Jan "HoFi" Fišera
Foto: Helenka, AlesGute, scad-b

Opět brzký konec na Pindule

Na letošní Barum rally Zlín si Jaromír Tarabus s Danielem Trunkátem chtěli spravit chuť po loňském zdejším nevydařeném vystoupení, kdy museli odstoupit hned na začátku první etapy po havárii na legendární rychlostní zkoušce Pindula. Bohužel, letos se pro ně na „barumce“ historie opakovala s tím rozdílem, že odstoupení nebylo zapříčiněno havárií, ale technickou závadou motoru.

Do soutěže posádka vstoupila jedenáctým časem na noční městské rychlostní zkoušce, což v silné konkurenci špičky šampionátu IRC s dalšími dvaceti vozy kategorie S2000 znamenalo nadějný vstup do soutěže. Z českých posádek uléhala k odpočinku před hlavní sobotní etapou posádka AK Rallysportu Brno jako čtvrtá.

Bohužel, páteční čas byl jediným, který mohl být Jaromíru Tarabusovi a Danielovi Trunkátovi na jejich domácí soutěži letos zaznamenám. Hned v první rychlostní zkoušce následujícího dne měli posluchači Radia Kiss Publikum, které z vozu živě přenášelo diktát Dana Trunkáta, po roce opět možnost slyšet odstoupení ze závodu v přímém přenosu. Na legendární RZ Pindula totiž došlo k poruše motoru jejich Fiatu Grande Punto S2000, a tím pro Jaromíra a Daniela vrchol letošní sezóny velmi předčasně skončil. Spolujezdci může sloužit ke cti to, že předtím, než pronesl povel k opuštění vozu „A teď rychle ven, kdyby to chtělo hořet.“, stihl se ještě slušně rozloučit s posluchači.

Po dvou nečekaných červencových medailových úspěších na Rally Bohemia a Rallysprintu Kopná tedy znamenala Barum rally pro změnu zklamání. Mírnou kuriozitou je, že k odstoupení došlo pouhé dva kilometry od jezdcova bydliště, takže posádka to „domů“ vskutku neměla daleko.
„Samozřejmě jsme zklamání, že to takto dopadlo, ale bohužel to je rallye a odstoupení pro technickou závadu se občas přihodí.“ konstatuje Jaromír Tarabus.

„Technika nás zradila dříve, než jsme mohli stačit něco předvést. Mezičas na Pindule byl slibný, nicméně v cíli už jsme se bohužel s nikým porovnat nemohli. Jediným pozitivem byl alespoň výkon na noční městské rychlostní zkoušce, který naznačoval, že to pro nás letos mohlo vypadat docela zajímavě.“ ohlíží se za smolnou soutěží Daniel Trunkát a s mírným úsměvem pak dodává. „Co by nás mohlo potěšit je také to, že v kategorii hostesek doprovázejících vůz na startu jsme dle ohlasů patrně patřili ke špičce. Navíc jsme se díky brzkému odstoupení z „barumky“ rozhodli absolvovat i Rally Příbram, kterou jsme původně chtěli vynechat.“

Před soutěží během pátečního shakedownu došlo k „realizaci“ hlavní ceny v minulých týdnech proběhlé Soutěže o svezení s Jaromírem Tarabusem. Pocity výherce Jana Fišery si budete moci v nejbližších dnech přečíst například na týmových stránkách posádky www.tarabus.cz.

Aleš Holakovský

Vyhodnocení soutěže o svezení s Jaromírem Tarabusem v S2000

Soutěž o svezení s Jaromírem Tarabusem na shakedownu Barum rally Zlín, vyhlášená na eWRC.cz 25.7., již zná svého vítěze!
Do uzávěrky přihlášek o pondělní půlnoci 4. srpna se nám sešlo 61 odpovědí. Správné odpovědi na všech jedenáct soutěžních otázek ovšem obsahovalo pouze 15 z nich, takže pro ty, kteří odpověděli na vše správně, byla šance na vylosování relativně vysoká.

Šťastlivcem, kterého Jaromír Tarabus vylosoval, a který bude mít možnost posadit se vedle něj během shakedownu na „horké“ sedadlo vozu Fiat Grande Punto S2000, se stal:

Jan Fišera, Praha 4

Vylosovanými náhradníky se stali:
1. náhradník: Ondřej Kratina, Otrokovice - výherce „ceny útěchy“, atraktivního rallyového sestřihu The Best of Zdeněk Vladyka 2007.
2. náhradník: Pavel Prášil, Zlín
3. náhradník: Michaela Holcová, Plzeň

Výherci i náhradníci budou ještě dnes osobně kontaktováni. Výherci gratulujeme a doufáme, že si odnese pěkný a vzrušující zážitek! Ostatním účastníkům soutěže děkujeme za jejich velký zájem a čas, který věnovali studiu odpovědí na často ne zrovna jednoduché otázky.

A jak zněly správné odpovědi? Poznáte je podle tučného písma:

1) Který z členů posádky Tarabus – Trunkát je narozený 21. března?
    a) Jaromír Tarabus
    b) Daniel Trunkát
    c) oba dva
    d) nikdo

2) Při které soutěži měla posádka Tarabus – Trunkát havárii, při které došlo ke zlomenině ruky Dana Trunkáta?
    a) Jänner rallye 2008
    b) Barum rally 2007
    c) Rallye Šumava 2007
    d) Rallye Šumava 2006

3) Na jaké soutěži získali Jaromír Tarabus s Danielem Trunkátem první vítězství v rychlostní zkoušce v absolutní klasifikaci?
    a) Horácká rallye 2007
    b) Horácká rallye 2006
    c) Rallye Český Krumlov 2007
    d) Jänner rallye 2008

4) Svoji první oficiální rallye jel Jaromír Tarabus v roce 1998 jako
    a) jezdec společně s Pavlem Prášilem.
    b) spolujezdec společně s Pavlem Prášilem.
    c) jezdec společně s Danielem Zpěvákem.
    d) spolujezdec společně Danielem Zpěvákem.

5) Po kolika letech od začátku své rallyové kariéry odstoupil Jaromír Tarabus ze soutěže poprvé pro havárii v roli jezdce?
    a) po jednom
    b) po třech
    c) po šesti
    d) po devíti

6) S jakým spolujezdem odjel Jaromír Tarabus během své kariéry nejvíce závodů a získal nejvíce titulů vítězů tříd?
    a) Štepán Forman
    b) Igor Norek
    c) Václav Vorel
    d) Daniel Trunkát

7) Kde se Jaromír Tarabus a Daniel Trunkát poprvé potkali? (nápověda: lze dohledat na www.rally2.com v rubrice Danova jedenáctka z roku 2006)
    a) během Rallysprintu Kopná 2005
    b) v klubu Golem ve Zlíně
    c) na semaforu poté, co do sebe lehce vzájemně narazili v běžném provozu
    d) v Mongolsku

8) A jakým vozem získal Jaromír Tarabus svůj první titul vítěze třídy ve sprintrally v roce 2000?
    a) Škoda Favorit
    b) Nissan Micra
    c) Honda Civic
    d) Suzuki Swift

9) S jakou nepříjemností se potýkal Daniel Trunkát při čtení rozpisu během letošní Jänner rallye?
    a) ochraptělý hlas
    b) sněžilo mu střechou na rozpis
    c) mrzly mu prsty
    d) nefungoval interkom

10) Jaromír Tarabus a Daniel Trunkát se stali:
    a) mistry skupiny A v roce 2006 a vicemistry skupiny N v roce 2007
    b) mistry skupiny N v roce 2006 a mistry skupiny A v roce 2007
    c) mistry skupiny N v roce 2006 a vicemistry skupiny A v roce 2007
    d) vicemistry skupiny N v roce 2006 a vicemistry skupiny A v roce 2007

11) Čemu se Jaromír Tarabus vyhýbal při havárii na letošní letošní Jänner rally 2008?
    a) tyči vytyčující cestu
    b) neopatrnému divákovi
    c) stromu
    d) závodnímu vozidlu v příkopu částečně zasahujícímu do cesty

„Žolíková“ dvanáctá nesoutěžní otázka při vyhodnocování odpovědí použita nebyla (podle očekávání), protože se sešel dostatečný počet správných odpovědí na všechny standardní soutěžní otázky. Vzbudila však nejvíce diskusí :-)

„žolíková“ 12) Jaký vůz používá Jaromír Tarabus v „civilním“ provozu?
    a) Škoda Favorit
    b) Škoda Fabia RS
    c) Mitsubishi Lancer EVO VI
    d) Mitsubishi Lancer EVO IX

Nejvíce problémů soutěžícím dělala otázka č. 5 (Po kolika letech od začátku své rallyové kariéry odstoupil Jaromír Tarabus ze soutěže poprvé pro havárii v roli jezdce?), kde chybovalo 20 soutěžích. Není divu, protože Jaromírových téměř 9 let v rallye bez nehody (1998-2007) je opravdu unikátem, který bychom jinde asi těžko pohledali.

Velký počet chyb (16 a 17 chybných odpovědí) byl také u otázek č. 4 (s kým a v jaké roli jel Jaromír Tarabus svoji první rallye) a č. 6 (S jakým spolujezdcem odjel Jaromír Tarabus během své kariéry nejvíce závodů a získal nejvíce titulů vítězů tříd?). Zde jste místo správných odpovědí často volili, že první soutěž jel Jaromír jako jezdec s Danielem Zpěvákem (což platí až od druhého závodu), a že nejvíce závodů odjel Jaromír s Danielem Trunkátem, zatímco pravdivá odpověď je Igor Norek, který s „Mirou“ odjel kompletní sezony 2000-2004.

Naopak velmi snadná pro vás zřejmě byla otázka č. 2. (Při které soutěži měla posádka havárii, při které došlo ke zlomenině ruky Dana Trunkáta?), protože zde nechyboval žádný (!) soutěžící. Bez problémů jste odpovídali i na otázky č. 1 (Který z členů posádky je narozený 21. března?), č. 10 (dosažené tituly ve skupinách N a A v letech 2006 a 2007) a č.11 (Čemu se Jaromír Tarabus vyhýbal při havárii na letošní letošní Jänner rally 2008?) – v těchto otázkách se vždy vyskytlo pouze po jedné chybě.

Zvláštní kapitolou pak byla samozřejmě nehodnocená „žolíková“ otázka č. 12 (Jaký vůz používá Jaromír Tarabus v „civilním“ provozu?). Ve většině případů (36x) jste tipovali vůz Škoda Fabia RS, zatímco vozy Mitsubishi Lancer EVO VI či IX jste jezdci dopřáli vždy jen ve třech případech. Správně, že Jaromír používá mimo závody Škodu Favorit, tipovalo 18 soutěžících, kupodivu nejen z jezdcova domácího Zlína. (Jeden soutěžící tuto otázku vynechal). Tento typ vozu používá Mira již dlouhá léta. Výjimečně jej můžete na Zlínsku zahlédnout ještě ve druhém rodinném voze Škoda Felicia.

Odpovědi na soutěžní otázky jste mohli hledat na www.rally2.com (www.rallysport.priluky.cz ), www.ewrc.cz a týmových stránkách posádky www.tarabus.cz , kde najdete vyhodnocení soutěže taktéž.

Copyright © 2008 Tarabus & Trunkát. All Rights Reserved.
Created by B2 and Studio DESTINY