Tarabus & Trunkát

Tarabus & Trunkát Tarabus & Trunkát Tarabus & Trunkát Tarabus & Trunkát Tarabus & Trunkát Tarabus & Trunkát Tarabus & Trunkát Tarabus & Trunkát

Poslední novinky

Year 2017

Year 2016

Year 2015

Year 2014

Year 2013

Year 2012

Year 2011

Year 2010

Year 2009

Year 2008

To receive e-mail updates about the website and the Tarabus&Trunkát Rally team, please fill in your address:


Novinky

We are sorry, some News are available in Czech language only.

T&T: 14 dní po prvním bronzu první stříbro!

Pouhé dva týdny po nečekaném bronzu na Rally Bohemia získali Jaromír Tarabus a Daniel Trunkát na Rallysprintu Kopná premiérově další cenný kov v absolutním pořadí – tentokrát stříbrný. Výsledek je o to cennější, že se na soutěži sešla doposud nevídaná konkurence celkem pěti vozů S2000 a o vteřiny se bojovalo až do poslední rychlostní zkoušky.

Po první ze třech sekcí držela posádka třetí místo za suverénním Romanem Krestou a 2,7 sekundy za bratry Odložilíkovými, které se po jejich odstoupení pro poruchu kardanu změnilo v místo druhé. Druhou příčku pak na mimořádně technických a náročných tratích Kopné dvojice Tarabus – Trunkát udržela až do cíle. Ovšem další posádky s vozy S2000, tradiční soupeři Peták s Benešovou, a především rychlý Polák Grzyb, zajížděly po celou soutěž dosti podobné časy a jejich odstup nebyl velký.

Daniel Trunkát: „Druhé místo na takřka domácí Kopné je pocitově velice příjemné, nečekali jsme to. Pomohlo nám, že Grzyb vyrobil na začátku chybu, ale to k rallye patří. S Grzybem byl poté také nejhezčí souboj, který nás velice motivoval a jsme rádi, že se nám jej podařilo udržet za sebou,“ vrací se spolujezdec k souboji s polským jezdcem, jehož vůz na první rychlostní zkoušce ve velké rychlosti opustil trať a jen díky velkému štěstí nehavaroval. „Grzyb po chybě na začátku začal hned stahovat, tak jsme se museli snažit,“ potvrzuje jezdec.

O velké vyrovnanosti posádek svědčí fakt, že na dvou RZ se jezdci na 2.-5. místě vešli prakticky do jediné sekundy. Před poslední 12,5 km dlouhou RZ9 Kopná tak měli Jaromír Tarabus s Danielem Trunkátem před ztrátu dohánějícím Grzybem náskok 6,1 sekundy a před Petákem jen o dvě desetiny sekundy více. Nic tedy nebylo rozhodnuto:
Pocity obou členů posádky z poslední RZ: Jezdec: „Věděli jsme, že chceme jet rychle a snažit se to udržet. Na jízdu jsme se dokázali dobře soustředit, takže se to povedlo.“ Spolujezdec: „Věřil jsem, že to udržíme. Rychlostní zkouška nám vyšla úplně perfektně, byla to správná střelba, tak se asi jezdit má. Míra má výhodu, že pod tlakem chyby nedělá a naopak tlak k optimálnímu výkonu spíše potřebuje.“ V cíli posádce 4,3 sekundy z náskoku na Grzyba s Mazurem zbylo a náskok na Petáka s Benešovou vrostl, takže už nic nezabránilo večernímu dekorování Jaromíra a Daniela stříbrnými věnci.

Jaromír Tarabus se ohlíží za svým stříbrným závodem takto: „Celkové dojmy se závodu jsou samozřejmě výborné, tratě byly také krásné, jak je ostatně na Kopné zvykem. Celý závod se nám jelo bez problémů a bez nějakých větších krizí. Auto fungovalo skvěle. Vážím si i toho, že jsme poprvé dokázali porazit Pepíka Petáka, i když samozřejmě zde je to na našich domácích tratích. Takže uvidíme, jak to dopadne zase někde jinde.“
„Jelo se velice rychle už od začátku, konkurence byla silně motivující, měli jsme štěstí, že jsme neudělali žádnou vetší chybu. Pořád cítíme, že se tímto autem dá jet o hodně rychleji. Nicméně abychom byli schopni zrychlit, budeme asi muset ještě více zapracovat na nastavení,“ shrnuje své dojmy ze soutěže Daniel Trunkát.

Příštím závodem posádky bude vrchol českého rallyového kalendáře – Barum rally Zlín.

Impromat Rallysprint Kopná 2008

1. Roman Kresta/Petr Gross Peugeot 207 S2000 43.15.9
2. Jaromír Tarabus/Daniel Trunkát Fiat Punto Abarth S2000 +1.20,2
3. Grzegorz Grzyb/Przemysław Mazur Fiat Punto Abarth S2000 +1:24.5
4. Josef Peták/Alena Benešová Peugeot 207 S2000 +1.33,7
5. Jan Jelínek/Miroslav Kotěna Mitsubishi Lancer Evo IX +1.51,2
6. Peter Gavlák/Miloš Hůlka Mitsubishi Lancer Evo IX +2.20,9
7. Lubomir Minařík/Viktor Semela Škoda Fabia Kit Car +2.22,8
8. Igor Drotár/Vlado Bánoci Škoda Octavia WRC +2.26,2

Životní výsledek T&T – poprvé na stupních vítězů v absolutním pořadí!

Rally Bohemia 2008 znamenala pro Jaromíra Tarabuse a Daniela Trunkáta dosavadní nejlepší výsledek jejich závodní kariéry. Poprvé zde okusili, jak chutná šampaňské na stupních vítězů mezi třemi celkově nejrychlejšími posádkami a ozdobili svůj vůz bronzovými věnci. Zajímavostí je také to, že se tak stali první českou posádkou, které se podařilo dovézt do cíle na medailovém umístění vůz kategorie S2000 v Mezinárodním mistrovství ČR v rally.

„Na start jsme se postavili 10 týdnů po Mírově těžkém zranění rukou, u kterého se původní doba léčby odhadovala na 2 roky a s ambicí dojet do cíle nejlépe v „Top ten“, získat další zkušenosti na asfaltu, a zejména vyzkoušet  motor nastavený tentokrát novým dodavatelem,“ shrnuje předstartovní situaci Dan Trunkát.

Na tradičně obtížné Rally Bohemia se posádce výborně dařilo už v loňském roce, když zde ještě s vozem nižší kategorie S1600 obsadili po nejtěsnějším možném souboji páté místo v absolutním pořadí. Letos však nechybělo mnoho, a celá soutěž pro ni mohla skončit už na pátečním shakedownu. „Na shakedownu jsme vůz málem rozbili, když nám to na mokru uteklo a šli jsme do břehu u silnice, ale naštěstí se po něm auto jenom rovně svezlo a neskončili jsme v kotrmelcích,“ popisují jezdci předstartovní příhodu.

„Na prvních pátečních rychlostních zkouškách jsme měli kvůli předchozímu dešti strach z mokra, jelikož se zde nacházejí kluzké asfalty. Pro první sekci jsme pak zvolili možná zbytečně měkkou směs pneumatik, což nebylo ideální z hlediska jejich dřívějšího opotřebení, nicméně na časech se to nějak výrazněji neprojevilo, a po pátku to stačilo na čtvrté místo,“ ohlíží se za prvním dnem pilot. Po kratší páteční etapě tedy dvojice Tarabus-Trunkát figurovala hned za nejrychlejší trojicí ve složení Kresta, Pech, Valoušek, za nimi pak na svoji příležitost čekali Trojan, Odložilík s dalším vozem S2000 a Orsák.

„Sobota začala tak, že jsme se na hned na prvním Sychrově ve vracáku pár set metrů po startu přetočili, následně zhasl motor a nechali jsme tam zhruba deset vteřin. Celkově jsme pak po celou tuto třicetikilometrovou RZ nemohli najít optimální tempo.“ Tato nepovedená RZ znamenala propad z čtvrtého na průběžné sedmé místo, ale dalších jezdeckých chyb už se pak posádka během celého dne vyvarovala a následoval postupný vzestup výsledkovou listinou vzhůru.

O medailovém umístění pak rozhodly dvě poslední třicetikilometrové rychlostní zkoušky: „V posledních rychlostních zkouškách nám nahrály do karet problémy soupeřů, když se zdrželi bratři Odložilíkovi a pro technickou závadu odstoupil skvěle jedoucí Václav Pech. V předposlední RZ se nám podařilo dostat se těsně na třetí místo o šest desetin sekundy před Jardu Orsáka. Rozhodovala tedy poslední RZ, kterou jsme neprojeli v úplně ideálním tempu a mysleli jsme si, že se přes nás dostane jak Orsák, tak Karel Trojan, který jel předposlední zkoušku také hodně rychle. Nakonec se tak nestalo, navíc Jarek Orsák skončil možná i vinou nefunkčního diferenciálu na delší dobu mimo trať, a my jsme se mohli radovat ze třetího místa.“

„Třetí místo by mě před startem ani ve snu nenapadlo a jsem za něj velmi rád. Zároveň jsem si ale vědom, že vlastností vozu stále nevyužívám naplno a mám s ním jezdecké rezervy, které ovšem zatím nedokážu využít.“ připomíná Jaromír Tarabus „Třetí místo je výsledek z říše snů.“ souhlasí Daniel Trunkát.

“Rád bych poděkoval mechanikům a celému týmu za dobře připravený vůz na tak náročný závod a samozřejmě také fandům, kteří nám drželi palce jak u trati, tak doma,“ uzavírá komentář ke svému životnímu úspěchu Jaromír.

Výsledky XXXV. Rally Bohemia 2008

1. Kresta – Gross Mitsubishi Lancer Evo IX 2:10:36,6
2. Valoušek – Hrůza Mitsubishi Lancer Evo IX + 3:18.8
3. Tarabus – Trunkát Fiat Grande Punto S2000 + 3:57,9
4. Trojan – Řihák Mitsubishi Lancer Evo IX + 4:22,7
5. Štajf – Ernst Subaru Impreza Sti N12 + 5:07,8
6. Votava – Synáč Mitsubishi Lancer Evo IX + 5:13,0
7. Arazim – Gál Mitsubishi Lancer Evo IX + 5:13,5
8. Běhálek – Černohorský Subaru Impreza Sti N12 i + 6:05,0

Copyright © 2008 Tarabus & Trunkát. All Rights Reserved.
Created by B2 and Studio DESTINY